Noord Koreanse onderscheidingen

Frank

Noord Koreanse onderscheidingen

Berichtdoor Frank » 22 Apr 2013, 18:03

Ik zie dat ik de eerste ben op het forum die hierover een topic is gestart, dus ik weet niet zeker of
hier ook kennis genoeg is om hier een discussie over te beginnen, maar ik ga het toch proberen.

Door de recente oorlogsretoriek van Kim Jong Un en de toenemende mobilisatie van het Noord Koreaans
leger ben ik eens het een en ander aan het googlen over het Noord Koreaans leger. Na wat (propaganda) filmpjes
kunnen je er niet om heen draaien dat de militairen, en vooral officieren, over gedecoreerd zijn. Dit siert totaal niet
als je je hele uniform vol hebt met linten en sterren, die zelfs tot hun broek komen (!). Wat ik mij nou afvraag is, wat
voor onderscheidingen krijgen (ik weet niet of je het verdienen kunt nomen) Noord Koreaanse militairen eigenlijk ? Noord
Korea is sinds de Koreaanse oorlog niet meer in oorlog geweest, dus onderscheidingen voor helden daden of bijzondere verdiensten
vallen af. Het enigste wat Noord Koreaanse leger doet zijn perfect synchroon in parade pas lopen, maar wat voor onderscheidingen
dragen Noord Koreaanse militairen dan, en wat voor soort onderscheidingen zijn dit ?, trouwe dienst etc ? En zijn deze onderscheidingen
schaars in het westen ? Thans, ik kan geen onderscheidingen of uniformen uit Noord Korea vinden.

Afbeelding
~ Frank Habets

skygulik

Re: Noord Koreanse onderscheidingen

Berichtdoor skygulik » 01 Mei 2013, 23:49

als je alles wilt weten over de medailles en orders van de DPRK
moet je voor het volgende boek gaan
DPRK NORTH KOREAN ORDERS MEDALS BOOK
staat nog wel eens op E-bay kosten vaak rond de 150 euro
van de zelfde schrijver als het boek over de sovjet orders en medailles

en als je net een collectie opstart is een ander boek genaamd ORDERS, DECORATIONS, AND MEDALS
OF THE DEMOCRATIC PEOPLE'S REPUBLIC OF KOREA van COL William A. Boik

een leuk boek om er bekend mee te raken, deze kost rond de 40 euro

ik heb gelukkig beide boeken in mijn bezit maar vooral het eerste boek is een aanwinst
met z'n 500 pagina's zeer uitgebreid.
De omnibus dubitandum

Schiavona13

Re: Noord Koreanse onderscheidingen

Berichtdoor Schiavona13 » 01 Aug 2013, 17:59

Gezocht Alles met betrekking tot Eere- en presentatie sabels

Terug naar “Azië”