voorbeelden

Voor algemene vragen over zaken als draagwijzen, besluiten, voorschriften etc.
Roadrunner

Berichtdoor Roadrunner » 23 Nov 2008, 21:17

ErikMuller schreef:Overigens wordt de medaille ook in zilver aan hetzelfde lint uitgereikt door de KNBLO als Medaille van Verdienste van de KNBLO.

Is er daar een afbeelding van?
Zie ook de topic over de uitreiking van die medaille (en dan waarschijnlijk de zilveren versie?) aan Peter Mensink.

RD

Berichtdoor RD » 24 Nov 2008, 01:24

JRHimself schreef:@Henk-Willem EDIT: IK weet bijna wel zeker dat de vierdaagse als verzorger zwaarder is

Ik weet nog een heleboel zaken, waar je moe van wordt en waarvoor je toch geen onderscheiding op je uniform mag dragen en dat is maar goed ook, want hoe meer medailles voor dit soort inspanningen, hoe minder de onderscheidingen voor meer uitzonderlijke prestaties nog tot hun recht komen.

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 24 Nov 2008, 09:24

Voor meer info over de Verzorgersmedaille in zilver en goud en andere Vierdaagsemedailles, zie de uitstekende site van Richard Pearson: http://www.nijmegenmedals.com.

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 30 Nov 2008, 13:43

RD schreef:
JRHimself schreef:@Henk-Willem EDIT: IK weet bijna wel zeker dat de vierdaagse als verzorger zwaarder is

Ik weet nog een heleboel zaken, waar je moe van wordt en waarvoor je toch geen onderscheiding op je uniform mag dragen en dat is maar goed ook, want hoe meer medailles voor dit soort inspanningen, hoe minder de onderscheidingen voor meer uitzonderlijke prestaties nog tot hun recht komen.

Mee eens

Iron Mike

Re:

Berichtdoor Iron Mike » 27 Aug 2013, 19:12

JRHimself schreef:
RD schreef:

Mee eens

Zie dit topic nu pas, maar ik moet hiervoor een +1 geven; er is een reglement en hier dien je je als militair aan te houden. Je kunt zelf van alles vinden, maar het argument gebruiken dat je hem zelf "zwaarder", "meer dan verdiend" etc vindt telt simpelweg niet, er is geen grijs gebied. Ben het dus ook eens met het feit dat het een voorbeeldfunctie betreft naar anderen die wel allerlei niet toegestane zaken dragen. Gaan we anders ook maar zonder baret in de buitenlucht wandelen omdat we dat zelf "beter" vinden?

M.a.w.; als je er voor kiest om je niet aan de geldende voorschriften te houden als militair, dan doe je het gewoon niet goed.
"If you've done it, it ain't bragging"

Rodman

Re: voorbeelden

Berichtdoor Rodman » 28 Aug 2013, 14:15

Ik ben het ook roerend eens met de vorige schrijver (Smits). Er zijn talloze voorbeelden van militairen die met allerlei niet toegestane onderscheidingen (DSA, Bern, Diekirch) en vaardigheidsemblemen rond lopen. In eerste instantie doe je afbreuk aan jezelf, in tweede instantie doe je dan afbreuk aan de andere onderscheidingen die je draagt en eigenlijk doe je ook afbreuk aan de eenheid (commandant) waartoe je behoort.

Hetzelfde geldt trouwens voor mensen die consequent met batons lopen, daar waar medailles (correct opgemaakt!) gedragen moeten worden en andersom. Gewoonweg respectloos!

Terug naar “Algemene vragen”