Opbergen certificaten, onderscheidingen e.d

Voor algemene vragen over zaken als draagwijzen, besluiten, voorschriften etc.
Janssen

Opbergen certificaten, onderscheidingen e.d

Berichtdoor Janssen » 18 Feb 2015, 13:34

Hallo,

Zoals de titel misschien al verklapt, ik ben op zoek naar speciale mappen of doosjes waarin ik (recente) onderscheidingen (zowel grootmodel als miniatuur en batons)
en bijbehorende certificaten kan opbergen. Ik heb wel eens soort langwerpige doosjes gezien waarin spangen grootmodel en batons in werden opgeborgen maar ik
heb ze nooit op internet kunnen vinden. Ik heb ook wel eens mappen met plastic insteekhoezen gezien bij de HEMA e.d maar ik heb het idee dat hier misschien een mooier
alternatief voor is.

Aangezien op dit forum genoeg verzamelaars of Defensie medewerkers actief zijn hoop ik dat er een paar verzamelaars zijn die mij een eindje op weg kunnen helpen.

*edit*

Ik vond zojuist een foto van een soort opbergsysteem zoals ik bedoelde. Wellicht dat jullie hier meer mee kunnen ?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Janssen op 18 Feb 2015, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

moos

Re: Opbergen certificaten, onderscheidingen e.d

Berichtdoor moos » 18 Feb 2015, 13:45

Alles wat plastic is, is link ivm de weekmakers die er in zitten, het zou niet voor het eerst zijn dat de tekst van een oorkonde spontaan op de binnenkant van het hoesje staat of dat kleuren van linten vlekken beginnen te vertonen
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Janssen

Berichtdoor Janssen » 18 Feb 2015, 13:55

Bedankt voor de tip Moos! Het zou natuurlijk doodzonde zijn wanneer dit gebeurd. Wat voor manier van zou jij mij dan kunnen adviseren ?
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 18 Feb 2015, 14:12

Eens met Moos mbt zijn opmerking over weekmakers. Dit is inderdaad een gevaar, zo ik kwam er een tijdje geleden achter dat mijn diploma's die ik netjes in een (dacht ik) mooie plastic map had bewaard deels de inkt losliet... Doodzonde. Ga op zoek naar zuurvrije kartonnen opbergmappen of zuurvrije en weekmakervrije kunststof mappen, zie bijvoorbeeld hier. Zie verder deze pagina voor nog wat meer bewaaradviezen. Zuurvrije opbergsystemen (dozen/mappen etc.) vind je gemakkelijk door op webshops van kantoorbenodigdheden en/of archieveringsbenodigdheden simpelweg op het keyword "zuurvrij" te zoeken.
Zulke opbergdoosjes voor de medailles & batons zijn wellicht direct bij firma's als Van Wielik te koop? (kreeg mijn medailles keurig in zo'n doosje aangeleverd toen ik ze daar had laten opmaken). Ik weet alleen niet of die doosjes aan de voorwaarden voldoen om langdurig op te bergen (zuurvrij, vrij van weekmakers).
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

moos

Berichtdoor moos » 18 Feb 2015, 14:33

Wat voor manier van zou jij mij dan kunnen adviseren ?

Dat wat Spraakverwarring al zegt, op zoek gaan naar zuurvrij en weekmaker vrij materiaal.
In de museumwereld wordt niets anders gebruikt, mogelijk dat als zoekoptie gebruiken.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 20 Mar 2015, 16:28

Als verdere aanvulling op het lijstje van Spraakverwarring: kunst/schilder winkels hebben vaak ook portfoliomappen en insteekhoezen die zuurvrij zijn: http://www.bertusworkel.nl/tekenen-schi ... oliotassen
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Algemene vragen”