Kledingvoorschriften

Voor algemene vragen over zaken als draagwijzen, besluiten, voorschriften etc.
Hbo

Kledingvoorschriften

Berichtdoor Hbo » 05 Okt 2013, 12:45

Beste forumgenoten,

Ik ben erg benieuwd of hier mensen zitten die op de hoogte zijn van de nieuwste kledingvoorschriften van de verschillende krijgsmachtdelen. Staan die al op intranet of weet iemand of dit binnen afzienbare tijd gaat gebeuren? Ik weet dat bij de marine de afgelopen jaren al diverse (nieuwe) vaardigheidsemblemen bij zijn gekomen en al uitgereikt zijn aan betrokkenen maar zonder aanpassing van het huidige kleding voorschrift (embleem voor sportinstructeur, NL sniper bovenarm embleem, landingcraft commander, verbindingsdienst(CIS embleem) en wellicht zijn er nog wel een paar emblemen in de maak van al bestaande opleidingen) en ik kan me zo voorstellen dat dit ook het geval is voor de overige KMD.

Ik vroeg me daarnaast ook af of de luchtmobiele eenheid die in Frans Guyana aan een jungle training heeft deelgenomen in het bezit is gekomen van de Franse jungle speld en zo ja of zij deze mogen dragen op hun dt?

Gr. Hidde

Ed van Engeland
Moderator

Re: Kledingvoorschriften

Berichtdoor Ed van Engeland » 05 Okt 2013, 14:33

Probeer het eens via ons zusterforum Hidde, daar zitten de uniform- en embleemverzamelaars...
http://www.nederlandsemilitaria.com/
- sic Gloria transit Mundi -

Terug naar “Algemene vragen”