NATO medaille v

Voor algemene vragen over zaken als draagwijzen, besluiten, voorschriften etc.
kader

NATO medaille v

Berichtdoor kader » 22 Aug 2012, 10:09

De NATO medaille voor oper. LIBYA/LIBYE heeft het zelfde lint als de NATO ISAF medaille.
Mijn vraag is of er nadat men de medailles laat opmaken de beide medailles in de groep terug komen of komen de gespen op een lint

officier

Re: NATO medaille v

Berichtdoor officier » 22 Aug 2012, 16:22

Beide onderscheidingen (zowel in de medaille groep, als bij de batons) komen terug. NATO kent geen verschillende gespen op één lint. Op de baton van de onderscheiding voor Libië ook een gesp OUP-LIBYA/LIBYE. Op de huidige baton voor ISAF zit ook een gesp ISAF. Dit maakt het onmogelijk om voor twee verschillende operaties één baton te dragen.

Bij wie laat je het opmaken. Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

kader

Berichtdoor kader » 24 Aug 2012, 10:26

Bedankt voor de snelle reactie.Wat betreft de medaille groep is het mij nu duidelijk. Blijft voor mij alleen nog de vraag hoe het dan zit met de batons.
Daar komt geen gesp op terug ,wordt het dan een baton, twee dezelfde lijkt mij geen optie.

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 24 Aug 2012, 17:11

kader schreef:Bedankt voor de snelle reactie.Wat betreft de medaille groep is het mij nu duidelijk. Blijft voor mij alleen nog de vraag hoe het dan zit met de batons. Daar komt geen gesp op terug ,wordt het dan een baton, twee dezelfde lijkt mij geen optie.
Op de batons zit sinds 1 jan 2011 ook een gesp en eventueel een cijfer voor meerdere toekenningen voor dezelfde missie, zie deze link. Of je bij nieuwe opmaak van batons op je ISAF-baton van voor 1 jan 2011 dan ook zo'n ISAF-gespje mag plakken zou ik eerlijk gezegd niet weten. Toen ik medio 2011 mijn batons bij Van Wielik liet opmaken zat er op mijn pre-01-01-11 ISAF baton in ieder geval geen plakker. Voor de beeldvorming: op deze link een afbeelding van een Duitse batonset mèt gespjes.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

officier

Berichtdoor officier » 25 Aug 2012, 20:00

kader schreef:Blijft voor mij alleen nog de vraag hoe het dan zit met de batons.
Daar komt geen gesp op terug ,wordt het dan een baton, twee dezelfde lijkt mij geen optie.

Op de baton voor Libië komt wel een gesp.
Afbeelding
Dit zou voor jou betekenen dat je één baton hebt zonder gesp en één met gesp. Wel hetzelfde lint
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

kader

Berichtdoor kader » 29 Aug 2012, 15:17

Mijn vraag is bij deze voldoende beantwoord.
Bedankt voor de reactie's

Terug naar “Algemene vragen”