Welke onderscheiding?

Voor algemene vragen over zaken als draagwijzen, besluiten, voorschriften etc.
Joe

Welke onderscheiding?

Berichtdoor Joe » 05 Dec 2011, 19:37

Hallo,

Vorige week kreeg ik via via het blad Bizon van 43 Gemechaniseerde Brigade onder ogen en zag daar bijgaande foto staan. (Om privacyredenen heb ik alleen de set weergegeven waar het tenslotte om gaat i.p.v. de persoon in zijn geheel.)
Nu vroeg ik mij af welke onderscheiding de meest rechtse is? (rood-wit lint) Ik vind hem wel erg veel op die van de 2-daagse van Bern lijken maar ik kan mij niet voorstellen dat de overste die in zijn set heeft laten opmaken. Het is niet de meest duidelijke foto helaas. Zo is in het blad zelf duidelijk te zien dat de middelste medaille de Landmachtmedaille is, maar op deze foto is dat helaas ook niet zo heel duidelijk te zien.

groeten,
Joe

LKol 45 PIB RIOG.jpg
LKol 45 PIB RIOG.jpg (46.91 KiB) 6665 keer bekeken

Joe

Re: Welke onderscheiding?

Berichtdoor Joe » 07 Dec 2011, 20:22

Niemand een idee?

officier

Berichtdoor officier » 07 Dec 2011, 21:24

Joe schreef:Hallo,

Vorige week kreeg ik via via het blad Bizon van 43 Gemechaniseerde Brigade onder ogen en zag daar bijgaande foto staan. (Om privacyredenen heb ik alleen de set weergegeven waar het tenslotte om gaat i.p.v. de persoon in zijn geheel.)
Nu vroeg ik mij af welke onderscheiding de meest rechtse is? (rood-wit lint) Ik vind hem wel erg veel op die van de 2-daagse van Bern lijken maar ik kan mij niet voorstellen dat de overste die in zijn set heeft laten opmaken. Het is niet de meest duidelijke foto helaas. Zo is in het blad zelf duidelijk te zien dat de middelste medaille de Landmachtmedaille is, maar op deze foto is dat helaas ook niet zo heel duidelijk te zien.

Ik weet niet welke medaille het is, maar het is niet de medaille van de "Schweizerische Zwei-Tage-Marsch Bern". Het lint van die medaille is rood-wit (half-half). De medaille van de overste is wit-rood-wit.

http://homepages.sgh-net.de/~arlt/ehrenzeichen/data/leistung-iml-bern.html
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Sjors

Berichtdoor Sjors » 08 Dec 2011, 15:36

Hallo

De laatste medaille is de Poolse herinneringsmedaille voor deelname aan de missie in Irak.
Uitgegeven tussen 2003 en 2004 aan Nederlandse militairen werkzaam op het hoofdkwartier in Bagdad.

Mvg

Sjors

Joe

Berichtdoor Joe » 08 Dec 2011, 17:40

Bedankt voor jullie bijdragen.
Die kleuren is een beetje gezichtsbedrog omdat de onderscheidingen natuurlijk overlappens zijn opgemaakt. Heb je een afbeelding van die onderscheiding Sjors of een link naar een website waar deze (evt met informatie) op staat vermeld?
Joe

Sjors schreef:Hallo

De laatste medaille is de Poolse herinneringsmedaille voor deelname aan de missie in Irak.
Uitgegeven tussen 2003 en 2004 aan Nederlandse militairen werkzaam op het hoofdkwartier in Bagdad.

Mvg

Sjors

Sjors

Berichtdoor Sjors » 08 Dec 2011, 18:19

Hallo Joe,

Dat was even zoeken, maar er staat er een op de site: www.universalmedals.hpage.com bij de rubriek poland.
Op de de geplaatste foto op het forum kun je trouwens de zwarte baan van het lint niet zien.

Groet

Sjors

walterpullens

Berichtdoor walterpullens » 19 Dec 2011, 08:04

Hallo Joe,

Hier is nog een plaatje:

Groeten,
Walter
Bijlagen
Polen - Herinneringsmedaille MND Central South.JPG

Joe

Berichtdoor Joe » 22 Dec 2011, 22:39

Wederom allen dank voor jullie bijdragen.
Groeten,
Joe

Terug naar “Algemene vragen”