Vraagje

Over het verzamelen van Onderscheidingen en aanverwante zaken zoals oorkondes. Ook voor tips, waarschuwingen etc.
Mik

Vraagje

Berichtdoor Mik » 17 Jun 2007, 18:25

ik ben laatst weer voor het eerst op een beurs geweest.
en ik moet zeggen dat ik wel geschrokken ben van de prijzen die ze tegen woordig durven te vragen. Het is voor een beginnende verzamelaar
niet meer te doen om een mooie medaille of een mooi baretembleem te kopen zonder een half salaris mee te brengen. of ligt dit aan mij. :?

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 17 Jun 2007, 19:08

Goedkopere medailles van pak hem beet 20 tot 50 euro zijn nog goed te krijgen. Je komt dan wel uit bij medailles waarvan enorme aantallen zijn uitgegeven. Denk bijv aan het Oorlogsherinneringskruis, Ereteken voor Orde en Vrede etc.

Zoals in de meeste verzamelgebieden is het hier ook "hoe schaarser, hoe duurder"! Het feit dat bij onderscheidingen zoals Ridderorden vaak edelmetalen zijn gebruikt drijft de prijs ook mee op.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Mik

Berichtdoor Mik » 17 Jun 2007, 20:23

Roel Rijks schreef:Goedkopere medailles van pak hem beet 20 tot 50 euro zijn nog goed te krijgen. Je komt dan wel uit bij medailles waarvan enorme aantallen zijn uitgegeven. Denk bijv aan het Oorlogsherinneringskruis, Ereteken voor Orde en Vrede etc.

Zoals in de meeste verzamelgebieden is het hier ook "hoe schaarser, hoe duurder"! Het feit dat bij onderscheidingen zoals Ridderorden vaak edelmetalen zijn gebruikt drijft de prijs ook mee op.

Roel dat lijkt allemaal zo te zijn maar, als ik zie dat ik voor bijv. een haantje 250 euro moet neer tellen. ben je toch gouw door je geld heen.
heb ook al reacties gehad dat sinds het internet er geen limiet meer is voor een prijs.

Matthijs P

Berichtdoor Matthijs P » 17 Jun 2007, 23:43

Mik,

De prijzen op beurzen en van dealers met een vaste winkel zijn meestal een stuk hoger dan op het internet, zoals op eBay. Dus kijk vaak op die internet sites en dan vindt je altijd wel een prijsje wat je aanstaat. Als ik zowat mijn hele verzameling niet op het internet had gekocht over de jaren dan stond ik nu op straat!!

Er zijn altijd wel koopjes daar te vinden. Maar ja, prijzen kunnen inderdaad veel stijgen na een paar jaar, en je kan zo een paar honderd euro uitgeven zonder om er bij stil te staan.
Matthijs P.

W.Vermeer

Berichtdoor W.Vermeer » 18 Jun 2007, 10:28

De prijzen bij een dealer zijn dan wel vaak hoger, maar de "zekerheid" dat je met originelen te maken hebt is veelal ook hoger dan via verkoopsites/veilingsites op internet.

Matthijs P

Berichtdoor Matthijs P » 18 Jun 2007, 15:22

Dat is zeker waar. Ongelukkig zijn onechte onderscheidingen een groot probleem in bepaalde verzamelrichtingen. Daarom stel ik voor om een redelijk budget voor boeken en andere naslagwerken te hebben in de richting waar je wilt verzamelen. Je kan nooit te veel boeken over onderscheidingen hebben!!
Matthijs P.

W.Vermeer

Berichtdoor W.Vermeer » 18 Jun 2007, 15:33

Een andere tip in deze is, zorg dat je zoveel mogelijk fora bekijkt met discussie topics over vervalsingen/naslagen/kopies. Kopieer voor jezelf op je eigen computer of op CD de foto's van alle typen, varianten van zowel originelen als vervalsingen/naslagen/kopies. Documenteer deze goed en zo heb je in korte tijd een gigantisch naslagwerk met vergelijkingsmateriaal.

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 18 Jun 2007, 21:04

Laat ook andere weten dat je verzamelt (wat je intresse gebied ook moge zijn) soms kun je via via nog wel eens leuke items voor gratis en voor niks krijgen en soms moet je met geluk wat tegenkomen op een rommelmarkt of iets dergelijks

Mik

Berichtdoor Mik » 18 Jun 2007, 22:20

JRHimself schreef:Laat ook andere weten dat je verzamelt (wat je intresse gebied ook moge zijn) soms kun je via via nog wel eens leuke items voor gratis en voor niks krijgen en soms moet je met geluk wat tegenkomen op een rommelmarkt of iets dergelijks

nou JR ik heb in Duiven twee emblemen gekocht ,285 euro bij elkaar.
wilde later een simpel setje sld1 range kopen voor een neefje, maar kreeg deze niet gratis maar moest toch 5 euro betalen. het zal wel een langzaam aan actie worden dat verzamelen van mij want de dingen die ik echt mooi vind zijn zeer duur, en wat ik nog erger vind dan trek je een keer een flink bedrag er voor uit en word je nog overboden. en dus voor mensen met een kleine of gewoone beurs is het moeilijk om aan mooie stukken te komen.

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 18 Jun 2007, 22:56

Mik schreef:
JRHimself schreef:Laat ook andere weten dat je verzamelt (wat je intresse gebied ook moge zijn) soms kun je via via nog wel eens leuke items voor gratis en voor niks krijgen en soms moet je met geluk wat tegenkomen op een rommelmarkt of iets dergelijks

wilde later een simpel setje sld1 range kopen voor een neefje, maar kreeg deze niet gratis maar moest toch 5 euro betalen. het zal wel een langzaam aan actie worden dat verzamelen van mij want de dingen die ik echt mooi vind zijn zeer duur, en wat ik nog erger vind dan trek je een keer een flink bedrag er voor uit en word je nog overboden. en dus voor mensen met een kleine of gewoone beurs is het moeilijk om aan mooie stukken te komen.

Ey mik

laat je niet uit de weg slaan door alleen maar hoge prijzen, soms moet je wel eens wat verkopen om iets anders leuks er voor terug te krijgen. Maar geloof me als ik zeg dat het bij mij ook sneller mag gaan. ben het met je eens dat prijzen vaak wel erg hoog zijn. als ik iets leuk zie en heb geld over dan koop ik het en anders niet. bij mij gaat het verzamelen ook niet snel maar wat ik heb, daar ben ik blij mee. en geloof me, een verzameling kan een leven lang duren en mischien als je een opleiding afgerond hebt en een vaste baan hebt, gaat het misschien wat harder :wink: --->(ben zelf ook nog student)

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 24 Jun 2007, 03:14

Mik schreef:

Wat voor emblemen waren dat??
Heb je daar foto's van??
"Maybe I was brave, I don't know. At the time I was just doing the job, I didn't have time for other thoughts."—Private Johnson Beharry VC.

Mik

Berichtdoor Mik » 24 Jun 2007, 08:30

49thRecce schreef:
Mik schreef:

Wat voor emblemen waren dat??
Heb je daar foto's van??

een rode kruis embleem
en een kma embleem
mike

Terug naar “Verzamelen”