Medailles opbergen

Over het verzamelen van Onderscheidingen en aanverwante zaken zoals oorkondes. Ook voor tips, waarschuwingen etc.
Janssen

Medailles opbergen

Berichtdoor Janssen » 09 Mar 2014, 10:24

Hallo,

Ik ben heden op zoek naar doosjes/display cases om mijn opgemaakte onderscheidingen, batons en miniaturen in op te bergen. Is
hier iemand die mij een bepaald display case of doosje kan aanraden ? De onderscheidingen worden met regelmaat gedragen (< zelf verdiend)
dus de onderscheidingen worden niet permanent opgeborgen. Is het aan te raden om voor zowel de opgemaakte medailles als de batons en
miniaturen in een apart doosje op te bergen ? En hoe hebben jullie de bijbehorende certificaten opgeborgen ?

Bij voorbaat dank.
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

officier

Re: Medailles opbergen

Berichtdoor officier » 09 Mar 2014, 15:31

Praefero heeft schitterende lijsten. Echt topkwaliteit. Erg mooi om je onderscheidingen te laten zien, maar ook prima te gebruiken wanneer je de onderscheidingen nog draagt.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 09 Mar 2014, 16:51

Iets goedkoper zijn de zogenaamde "Ryker" Display cases. Via google ook bij Nederlandse leveranciers te vinden.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Janssen

Berichtdoor Janssen » 09 Mar 2014, 17:39

Bedankt voor de reacties ! Ik heb eens op de site van Praefero gekeken en ze verkopen mooi en kwalitatief spul, maar daar betaal je dan ook voor ;-). Ik zal Praefero zeker in mijn achterhoofd houden.
Ik heb Riker display cases gegoogled en kwam alleen uit bij Amerikaanse leveranciers. De display cases (wat is eigenlijk het goede Nederlandse woord hiervoor ?) zien er ook mooi uit en ook betaalbaar.
Ken je toevallig een paar (internet)winkels die Rikers verkopen ?
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 10 Mar 2014, 18:21

Janssen schreef:Bedankt voor de reacties ! Ik heb eens op de site van Praefero gekeken en ze verkopen mooi en kwalitatief spul, maar daar betaal je dan ook voor ;-). Ik zal Praefero zeker in mijn achterhoofd houden.
Ik heb Riker display cases gegoogled en kwam alleen uit bij Amerikaanse leveranciers. De display cases (wat is eigenlijk het goede Nederlandse woord hiervoor ?) zien er ook mooi uit en ook betaalbaar.
Ken je toevallig een paar (internet)winkels die Rikers verkopen ?

viewtopic.php?f=50&t=2068 <-- via deze mensen heb ik er toen een op de kop getikt voor mijn zwager, kerel heeft ook een eigen "museum", in de omgeving van Gorinchem.
Maar ik zou voor Praefero gaan!! :mrgreen:
"If you've done it, it ain't bragging"

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 11 Mar 2014, 14:24

Display case = tafel vitrine
- sic Gloria transit Mundi -

Terug naar “Verzamelen”