Goudkoorts?

Over het verzamelen van Onderscheidingen en aanverwante zaken zoals oorkondes. Ook voor tips, waarschuwingen etc.
Marco

Goudkoorts?

Berichtdoor Marco » 06 Sep 2007, 18:02

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=6361897

Kijk hier eens naar. Deze aanbieder heeft regelmatig advertenties staan met Ordes van Oranje Nassau.
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg sterk het idee dat deze persoon deze onderscheidingen laat namaken van opgekocht goud en zilver, en zichzelf daarmee wil verrijken. De biedingen op zijn advertenties blijven soms ook wel erg lang uit.
Of hij gaat er niet op in, omdat er (volgens hem) te weinig wordt geboden.

Marijn

Berichtdoor Marijn » 06 Sep 2007, 23:38

Volgens mij reageert deze persoon juist heel snel: Er stond ergens op zo'n medaille al een tijdje een bod van 175. Ik dus kijken wat er gebeurde bij 180. binnen een paar uur verwijderd terwijl 175 bleef staan.

en bleef staan.

Ik trek mijn eigen conclusies, maar erg positief zijn die niet

Marco

Berichtdoor Marco » 07 Sep 2007, 07:52

Ja, dat heb ik bij deze aanbieder ook al een keer meegemaakt.
Het is inderdaad niet erg positief.

marineman

Berichtdoor marineman » 07 Sep 2007, 11:43

Oppassen Jongens. Voor dat je het weet kwalificeer je iemand als zijnde onbetrouwbaar terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Kun je een hoop narigheid van krijgen, Kun je beter zien te voorkomen toch

fred

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 07 Sep 2007, 12:41

tja........vind de prijzen die deze persoon er voor wil hebben ook altijd zo afschrikwekkend hoog, trouwens dit is is ook van hem

Afbeelding

ja dit plaatje staat dus ook bij fantasie setjes

ik heb dus ook een beetje mn twijfels

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 07 Sep 2007, 12:45

marineman schreef:Oppassen Jongens. Voor dat je het weet kwalificeer je iemand als zijnde onbetrouwbaar terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Kun je een hoop narigheid van krijgen, Kun je beter zien te voorkomen toch

fred

Hier heb je 100% gelijk in. Maar aan de andere kant zijn er toch al een paar mensen die dezelfde ervaringen hebben met deze persoon, iets wat denk ik niet geheel toevallig is

marineman

Berichtdoor marineman » 07 Sep 2007, 12:59

Je zegt zelf al "denk."..Ik zie liever iets dat zeker is.

mvg

fred

marineman

Berichtdoor marineman » 07 Sep 2007, 13:02

JRHimself schreef:tja........vind de prijzen die deze persoon er voor wil hebben ook altijd zo afschrikwekkend hoog, trouwens dit is is ook van hem

Afbeelding

ja dit plaatje staat dus ook bij fantasie setjes

ik heb dus ook een beetje mn twijfels

En vervolgens ga je dus twijfel zaaien op grond waarvan. Te hoge prijs? een beetje onzinnig vind je niet? Fantasie setje te koop aanbieden? Staat er bij dus geen vuiltje aan de lucht? met alle respect maar kijk er alsjeblieft mee uit.

mvg

Fred

JRHimself

Berichtdoor JRHimself » 07 Sep 2007, 15:48

Het plaatje heb ik gebruikt als voorbeeld om aan te geven dat er soms wel eens curieuze items tussen de verkoopwaar zit die ik waargenomen heb tussen zijn verschillende advertenties. Dit plaatje staat ook bij fantasie setjes omdat het duidelijk mag zijn dat dit is samengesteld. Het plaatje is nog steeds te vinden tussen zijn advertenties, dus een vrij recent plaatje, wat dus laat zien wat ik bedoel met curieus. Zelf ga ik dan al een beetje twijfelen of er moet in de advertentie bij staan dat dit een fantasie set is -->ik kan alleen nergens terugvinden in de advertenties dat dit een fantasie set is

wat betreft mijn uitspraak over de prijs, die vind ik vaak hoog meer ook niet ---> dat is voor mij geen reden om twijfel te zaaien, excuus als dat wel zo overgekomen is

Marijn

Berichtdoor Marijn » 07 Sep 2007, 19:18

Het is ook niet mijn bedoeling om zomaar iemand zwart te maken, en om iemand als onbetrouwbaar te bestempelen, nee; wanneer ik nou een onzinbieding had gedaan, oké. Maar het onmiddelijke en abrupte reageren, het kan in mijn ogen wat netter. Dat is wat ik er van vind. En eerlijk gezegd is dat voor mij een reden om niet met iemand zaken te doen, want er zijn voorbeelden zat, zeker ook op MP, waar het wel aangenaam zaken mee doen is.

En als deze persoon dit mocht lezen, hoop ik dat hij (of zij) ziet wat ik bedoel. En misschien oordeel ik wel iets te hard, maar blijkbaar hebben anderen ook zoiets dergelijks ervaren. Dus een soepeler communicatie vanaf het begin, en hopelijk kunnen we dan snel wél aangenaam zaken doen.

mvg, Marijn

Marco

Berichtdoor Marco » 07 Sep 2007, 20:03

Ik heb eens even naar (bijna) alle advertenties van deze persoon gekeken, en ik denk dat het hier om een handelaar in juwelen en edelmetalen gaat.
Gezien de inkoopsprijs van 585-goud (=14 krt.= € 8,45 per gram), komen zijn prijzen qua gewicht van de (gouden) voorwerpen, en dat zijn niet alleen medailles maar ook andere voorwerpen ruim over de waarde.

Waar het mij om gaat is dat je, als je zoiets aanbiedt en er wordt een bod gedaan, maar je haalt dat bod gelijk weer weg, je dan ook even het fatsoen moet hebben om degene die dat bod gedaan heeft een mailtje te sturen met de reden waarom je dat doet. Zeker als diezelfde advertentie al een paar keer op MP heeft gestaan. Er valt tenslotte altijd te onderhandelen.

Maar ik wil verder geen discussie uitlokken op dit forum. Dit is alleen mijn mening. Wie het daar niet mee eens is, even goeie vrienden. Die mening respecteer ik ook.
:D

Marijn

Berichtdoor Marijn » 07 Sep 2007, 20:18

Kijk! Met jou kan ik praten Marco! :D

marineman

Berichtdoor marineman » 07 Sep 2007, 20:39

Ik vind het maar vreemd, jullie hebben het over nagemaakte medailles en baseren dat op een te hoge prijs, de goudprijs die niet klopt, een bieding die niet gehonoreerd word en meer van dit soort ongein. Beetje vreemd allemaal.

Marco

Berichtdoor Marco » 07 Sep 2007, 20:54

Bij deze wil dit onderwerp laten rusten. Anders gaat het een klein beetje uit de hand lopen, denk ik.

Marijn

Berichtdoor Marijn » 07 Sep 2007, 20:58

Beste Fred, misschien ken jij die persoon beter dan wij doen. Marco had er een bepaald gevoel bij en vroeg om raad. Het kan allemaal een misverstand zijn. Op zich vind ik het wel een goed idee dat als iemand iets niet vertrouwd, dat juist hier kan laten blijken.

Het is zeker niet de bedoeling iemand totaal zwart te maken als dat niet gegrond is, ben ik roerend met je eens, maar met sommige mensen is het prettiger zaken doen, kan best, ieder zijn voorkeur. Ik weet trouwens niet welke ervaring jij met deze persoon hebt.

Zelf vind ik het wel fijn om te zijn wat voor ervaringen men in het algemeen met iemand heeft, en men is nu wat bedachtzamer; en zo ernstig is het nu ook niet, hij biedt geen nep-BK voor echt aan of iets dergelijks. Hij vraagt wat meer, is een beetje stug. Kijk, met internetdealers is het wel fijn om te weten of iemand je niet nept, maar ook of de communicatie prettig is en de transactie professioneel. En er wordt hier wel vaker gevraagd wat een onderscheiding moet kosten, het is ook om de beginnende verzamelaars te beschermen.

marineman

Berichtdoor marineman » 07 Sep 2007, 21:22

Ik heb met deze persoon geen ervaring, sterker nog ik ken deze persoon niet. Het gaat mij er alleen maar om dat je niet klakkeloos iemand kunt betichten van weet ik veel op grond van een paar onbezonnen uitspraken. daar gaat het mij om, en waarschuwingen best hoor, maar wees dan zeker van je zaak en kom met sterkere argimenten dan deze

case closed

mvg

fred

jan viotta

Berichtdoor jan viotta » 08 Sep 2007, 10:20

ik wilde me eerst niet met deze discussie bemoeien, maar besluit het nu wel te doen.

Ik heb dus WEL ervaring met deze persoon en alleen maar positief. Ik heb een aantal onderscheidingen van hem gekocht niet zo lang geleden en die waren goed en voor een goede prijs.

Ik vind niet dat dit forum gebruikt moet worden om persoonlijke verdenkingen te gaan maken, ik heb dat op andere fora ook zien gebeuren en in no time was het forum dan "kapot gemaakt" door escalatie van beschuldingen en moddergooien en bleven de serieuze bezoekers weg.

Roel, mischien kan je beter dit soort berichten verwijderen

en inderdaad: case closed

Marco

Berichtdoor Marco » 08 Sep 2007, 12:03

Pfff. Wat een negatieve ervaring delen met anderen al niet teweeg kan brengen zeg.

Joop

Berichtdoor Joop » 08 Sep 2007, 12:54

Ik vind dat je ervaringen zowel negatief als positief gerust hier neer mag zetten.
Een gewaarschuwd man telt voor twee :wink:
Jan voor jou gelukkig dat jij positieve ervaringen hebt
En heb nog geen modder over mijn scherm zien gaan
Maar vind niet dat je zomaar kunt stellen deze tread weg dat is helemaal de beheerder zijn beslissing je had hem ook een PB kunnen sturen met jouw voorstel

Joop
There are more airplanes at the bottom of the ocean than there are submarines in the sky;

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 08 Sep 2007, 13:44

Ook ik heb positieve ervaringen met deze verkoper.

Ik begrijp dat forumleden de behoefte hebben om informatie in te winnen of te delen over handelaars. Ik vind ook dat zoiets moet kunnen. Het is wel belangrijk dat we allemaal goed nadenken voordat we zoiets schrijven en vooral over hoe we het schrijven. Een verdachtmaking is zo gemaakt.

Het lijkt me dat we het beste dit onderwerp kunnen laten rusten.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Marco

Berichtdoor Marco » 08 Sep 2007, 13:48

Totaal mee eens, want het was niet mijn bedoeling om zo'n felle discussie teweeg te brengen.

Terug naar “Verzamelen”