Purple Heart

Voor Nederlandse dragers van Nederlandse onderscheidingen.
Lies

Purple Heart

Berichtdoor Lies » 27 Dec 2008, 09:23

Ik was een beetje aan het googlen en kwam dit forum tegen waar het volgende staat (zie onderstaand): dat is mijn opa. Ik ben een beetje nieuwsgierig en wil graag weten waarom tuppie65 onderstaande wil weten :lol: Groetjes, Lies

tuppie65 schreef:
erik,

zou ik die 2 namen kunnen krijgen en het liefst met de beschrijving van hun complete medaillegroep.

alvast bedankt

Dat zijn:

Agardus M. Leegsma
BK,OHK.1,VHK,MoF,PH (en misschien nog wel meer

tuppie65

Berichtdoor tuppie65 » 28 Dec 2008, 14:01

Ik breng voor mijzelf in kaart wie welke medailles heeft puur uit interesse
ik heb een dentatus matrix gemaakt op naam en welke medailles een persoon heeft het liefst met foto en info over het verloop van zijn/haar leven b.v. gesneuveld op de grebbeberg op 13 mei 1940 , of waarom een persoon een dapperheidsmedaille heeft verdiend

mvg Tuppie65

Lies

Berichtdoor Lies » 28 Dec 2008, 22:49

Beste Tuppie65
Dank u wel voor uw reactie: zoals ik al aangaf was ik gewoon nieuwsgierig. Mag ik vragen wat een dentatus matrix is en wat u bijvoorbeeld aan informatie over mijn opa heeft.
Groet, Lies

tuppie65

Berichtdoor tuppie65 » 29 Dec 2008, 00:42

een dentatus matrix is een hulpmiddel om groepen medailles te kunnen koppelen aan personen.
Dat is natuurlijk alleen mogelijk als het om een bijzondere groep gaat die niet veel in die samenstelling voorkomt het liefst eenmalig zodat er makkelijker een persoon aan te verbinden is.

je kunt dit systeen ook uitermate goed gebruiken om een gestolen groep te achterhalen als er een medaillegroep te koop wordt aangeboden.

je begrijpt dat dit dus alleen werkt als ik van zoveel mogelijk personen hun naam weet met bijbehorende medailles en ook nog het liefst een foto

een voorbeeld van een dentatus matrix staat in het boek "het Vliegerkuis" van Henny Meijer alleen heb ik die van mij digitaal en met medaille afbeeldingen erbij.

mvg

Terug naar “Decorandi”