Herinneringsmedaille Nuclear Security Summit ??

Hier kunnen leden voorwerpen verkopen, ruilen of een oproep plaatsen voor voorwerpen die zij zoeken.
René

Herinneringsmedaille Nuclear Security Summit ??

Berichtdoor René » 25 Dec 2014, 10:09

Volgens (hardnekkige) geruchten bestaat er herinneringsmedaille voor (enkele) instanties die hebben bijgedragen aan het verloop van de Nuclear Security Summit, van 24 & 25 maart 2014.

Dit roept bij mij een aantal vragen op:
Kan iemand dit gerucht bevestigen?
Welke instantie heeft deze herinneringsmedaille dan uitgegeven?
Welke instanties hebben deze herinneringsmedaille dan mogen ontvangen?
Hoe ziet deze herinneringsmedaille eruit?

Alvast dank voor de informatie.

René
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

officier

Re: Herinneringsmedaille Nuclear Security Summit ??

Berichtdoor officier » 25 Dec 2014, 11:31

Er bestaan een coin van de NSS. Of dit een officiële coin is, durf ik overigens te betwijfelen. Er staat namelijk het oude logo van defensie op de coin. Of deze is uitgereikt en zo ja aan wie, is mij niet bekend.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (22.17 KiB) 3897 keer bekeken
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 25 Dec 2014, 11:42

De coin die Officier noemt vond ik hier: http://www.deltahouten.nl/page.php?id=61 (helemaal onderaan) Kennelijk een herinnering voor personeel van het LOCC
Van een medaille is mij niets bekend. Ben zelf namens Defensie bij de NSS betrokken geweest en heb, behalve een paar dagen oefentoelage, daar niets voor ontvangen. Niet dat dat hoeft overigens, het was gewoon een mooie klus.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

RD

Berichtdoor RD » 25 Dec 2014, 20:24

officier schreef:Er bestaan een coin van de NSS. Of dit een officiële coin is, durf ik overigens te betwijfelen. Er staat namelijk het oude logo van defensie op de coin. Of deze is uitgereikt en zo ja aan wie, is mij niet bekend.

Ziet er goedkoop uit...

Herman V

Berichtdoor Herman V » 25 Dec 2014, 22:11

Mijn eenheid is volop ingezet bij de NSS. Tot op heden heb ik niets gehoord over een (herdenkings)penning voor deze klus. De getoonde penning is van een redelijke kermiskwaliteit en staat in schril contrast met de herdenkingspenningen MH17 die ik vorige week aan enkelen van mijn compagnie mocht uitreiken.

Herman

René

Berichtdoor René » 27 Dec 2014, 11:01

Allen,

Dank voor de informatie.

Samengevat lijkt het mij dat de geruchten in zoverre waarheid zijn dat het hier gaat om een eenheid (LOCC) die voor het eigen personeel een herinneringspenning heeft laten maken.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

MadMan

Berichtdoor MadMan » 04 Jan 2015, 10:00

Kreeg van de week te horen dat er medailles zijn uitgereikt, maar dat er te weinig zijn gemaakt.
Dit hield in dat niet iedereen er 1 kreeg, maar we werden wel hartelijk bedankt voor de inzet.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe de medaille eruit ziet?

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 04 Jan 2015, 20:45

MadMan schreef:Kreeg van de week te horen dat er medailles zijn uitgereikt, maar dat er te weinig zijn gemaakt.
Ik denk dat die NSS-medaille een spookverhaal is, MadMan. Er heeft geen instellingsbeschikking in de Staatscourant gestaan en niemand heeft dat ding ooit gezien, er zijn alleen geruchten, al dan niet met een kleine kern van waarheid, waarschijnlijk ingegeven door iets wat er op lijkt.

Ik denk dat er twee opties zijn:
1. Het is geen medaille maar een coin of ander kleinood ter herinnering, aangemaakt door/voor een specifieke organisatie, zoals bijvoorbeeld de LOCC-coin die eerder in dit topic werd getoond.
2. Een zeer beperkte groep mensen heeft wellicht de "Herinneringsmedaille Buitenlandse Bezoeken" gehad in relatie tot het inkomende staatsbezoek van de president van China dat deels samenviel met de NSS. In dat geval werd die medaille dan uitgereikt voor ondersteuning van specifiek dat staatsbezoek en niet voor de NSS als groter geheel.

Tenzij die NSS-medaille alsnog opduikt, hou ik het op een begripsverwarring met iets anders waarna het verhaal een eigen leven is gaan leiden.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

MadMan

Berichtdoor MadMan » 04 Jan 2015, 21:59

Bericht is afkomstig van een hoge officier. Ben dus wel nieuwsgierig

Terug naar “Te koop, gezocht, te ruil”