Orde van de poolster

Hier kunnen leden voorwerpen verkopen, ruilen of een oproep plaatsen voor voorwerpen die zij zoeken.
bergh64

Orde van de poolster

Berichtdoor bergh64 » 06 Jan 2012, 12:06

Medailles zijn verkocht.
Bijlagen
DSC04681 (Small).JPG
Laatst gewijzigd door bergh64 op 08 Jan 2012, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Marijn

Re: Orde van de poolster

Berichtdoor Marijn » 06 Jan 2012, 23:46

Beste Jos,

U bent nieuw hier, dus welkom op het forum. U heeft al aardig uw weg weten te vinden naar de afdeling Te koop, ik verbaas me dan enigszins dat u niet de moeite heeft genomen even de regels die bovenaan staan te lezen:

http://www.onderscheidingenforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=4 :
Aangeboden:
Geef een grondige omschrijving van wat je te koop aanbied !
*Plaats een foto van het object !
*Geef aan of uit welke periode het object is !
*Geef aan of het origineel is !
*Geef aan wat je vraagprijs is !
*Geef informatie mbt verzending

Deze regels hebben we omdat we geen verkoopsite zijn maar een forum. Wat ik eigenlijk interessanter vind: u stelt dat u nog 20 andere penningen heeft, bedoelt u echt penningen of eigenlijk ridderorden en onderscheidingen als medailles? Heeft u daar ook foto's van? En wat wij hier allemaal erg leuk vinden: Stel uzelf voor! http://www.onderscheidingenforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=52&start=75

met vriendelijke groet, Marijn

bergh64

Berichtdoor bergh64 » 08 Jan 2012, 11:52

Marijn schreef:Beste Jos,

U bent nieuw hier, dus welkom op het forum. U heeft al aardig uw weg weten te vinden naar de afdeling Te koop, ik verbaas me dan enigszins dat u niet de moeite heeft genomen even de regels die bovenaan staan te lezen:

http://www.onderscheidingenforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=4 :
Aangeboden:
Geef een grondige omschrijving van wat je te koop aanbied ! Is dit niet te zien op de foto's?
*Plaats een foto van het object ! Die staan erop.
*Geef aan of uit welke periode het object is ! Als je dat niet weet dan vraag je er naar, staat duidelijk in de advertentie's
*Geef aan of het origineel is ! Kenners zien dat wel neem ik aan. dit is geen nep!
*Geef aan wat je vraagprijs is ! Als je niet weet wat je verkoopt, daarna vraagt, dan pas kun je een vraagprijs bepalen.
Verzenden, brengen of ophalen. Zijn er meer mogelijkheden?

En als ik het over penningen heb dan heb ik over penningen en niet over Ridderorden of onderscheidingen en medailles.

Met vriendelijke groet,

Jos van den Bergh.

Deze regels hebben we omdat we geen verkoopsite zijn maar een forum. Wat ik eigenlijk interessanter vind: u stelt dat u nog 20 andere penningen heeft, bedoelt u echt penningen of eigenlijk ridderorden en onderscheidingen als medailles? Heeft u daar ook foto's van? En wat wij hier allemaal erg leuk vinden: Stel uzelf voor! http://www.onderscheidingenforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=52&start=75

officier

Berichtdoor officier » 08 Jan 2012, 14:39

bergh64 schreef:
Aangeboden:
Geef een grondige omschrijving van wat je te koop aanbied ! Is dit niet te zien op de foto's?
*Plaats een foto van het object ! Die staan erop.
*Geef aan of uit welke periode het object is ! Als je dat niet weet dan vraag je er naar, staat duidelijk in de advertentie's
*Geef aan of het origineel is ! Kenners zien dat wel neem ik aan. dit is geen nep!
*Geef aan wat je vraagprijs is ! Als je niet weet wat je verkoopt, daarna vraagt, dan pas kun je een vraagprijs bepalen.
Verzenden, brengen of ophalen. Zijn er meer mogelijkheden?

Bergh64,

Met grondige omschrijving wordt niet alleen "de naam van de onderscheiding" bedoeld. Ook eventuele merktekens, beschadigingen en overige bijzonderheden dienen hier bij aangegeven te worden. Dit is niet allemaal te zien op een enkele foto van de voorzijde van een onderscheiding.
Als je niet weet uit welke periode iets komt, kan je dit altijd aangeven. Er zit hier genoeg kennis op het forum om je te voorzien van informatie.
Of iets orgineel is of niet, is lang niet altijd te zien van een foto. Als voorbeeld jouw foto: Afmetingen, merktekens en materiaal zijn niet te zien op de foto. Er zijn erg goede replica's in omloop.

De informatie die je hier gegeven wordt, is overigens geen kritiek. Het forum is er onder andere voor om diegene die niet geheel thuis zijn in de wereld van onderscheidingen van advies en assistentie te voorzien. Samen weten we nou eenmaal meer dan alleen.

Succes.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Marijn

Berichtdoor Marijn » 09 Jan 2012, 23:26

officier, dank voor de toelichting,
Jos, zoals je ziet plaatste ik een citaat. Het was niet bedoeld om je af te zeiken. Uit de antwoorden die je geeft reageer je wel een beetje geërgerd, maar ja, uit de informatie die jij gaf nam ik aan dat je de forumregels niet had gelezen. Wij zijn hier een forum en geen biedsite en/of verkoopsite, dus vandaar ook: vraagprijs. Foto's vinden wij leuk, en niet alleen de voorkant maar, zoals officier ook zegt, afmetingen, merktekens, achterkant, doosje. Wij zijn gek op info, achtergronden, namen. Op een ander forumtopic blijkt dat de drager van deze onderscheidingen ook een spange had, daar hebben we gelukkig een foto van, en jij komt met penningen. Het zou interessant geweest zijn het plaatje compleet te hebben gehad.

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 10 Jan 2012, 16:24

Met respect voor alle deelnemers aan dit topic, maar is het niet de taak van de moderators om dit soort punten aan te snijden cq. hierop te reageren? Als iedereen dit uit zichzelf gaat doen, op 'n vriendelijk of 'n (op dit forum veel vaker voorkomende) niet zo'n vriendelijke manier, is het einde zoek.

Daarbij zitten de Moderator dan zonder "werk", dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.....;)

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 10 Jan 2012, 21:52

Thanx Ralph... Ook moderators zijn niet dagelijks op het forum (neem ik aan) en bij "overtreding" zullen zij reageren.
Maar ook bedankt alerte medeforumleden..., jullie weten in elk geval hoe de hazen lopen.
Mochten de mederators hier iets missen, dan rekenen we op jullie spitse opmerkzaamheid!
- sic Gloria transit Mundi -

Terug naar “Te koop, gezocht, te ruil”