GEZOCHT: een KNIL spange

Hier kunnen leden voorwerpen verkopen, ruilen of een oproep plaatsen voor voorwerpen die zij zoeken.
corsvdw

GEZOCHT: een KNIL spange

Berichtdoor corsvdw » 13 Jun 2011, 14:19

L.S.

T.b.v. een etalering ben ik op zoek naar een authentieke en vooroorlogs militair opgemaakte KNIL spange.

De spange is beoogd bij het uniform van een subalterne KNIL offcier, zulks in de tijdsperiode van 1936 - 1940.

De spange mag bestaan uit minimaal 2 en maximaal 3 medailles.
Er dient sprake te zijn van een horizontale bevestigings 'stang' welke minimaal 5 cm van lengte is (i.v.m. het passen tussen de 'medaille lusjes' op het uniform).

Bij voorkeur dient deze spange een echte Indische uitstraling te hebben en daartoe is de aanwezigheid van een "Kruis voor bijzondere krijgsverrigtingen' (KvK) wel het ultieme voorbeeld. Gelet op de rang en periode v.h. uniform dient de gesp op het Kvk van een latere expeditie te zijn.

Hiervoor komen in aanmerking:
Atjeh 1911-1914
W.afd.Borneo 1912-1914
N.Guinea 1907-1915
Ceram 1915
Timor 1911-1917
W.Kust Atjeh 1925-1927

Mocht de aanwezigheid van een KvK niet tot de mogelijkheden behoren dan ga ik ook wel akkoord met een authentieke opgemaakte vooroorlogse officiersspange. Een opmaking ter plaatse van Indië (vlgs het label) zou dan uiteraard helemaal 'je van het' zijn.

Let op s.v.p. ... een eventueel in de spange aanwezig 'Jeneverkruis' mag niet "ouder" zijn dan het getal XV (15 jaar).

Als voorbeeld heb ik hieronder een foto document bijgevoegd.

IK BETAAL EEN ZEER GOEDE c.q. EEN MEER DAN UITSTEKENDE PRIJS

Ook ruiling met interessante medaille's en spanges uit m'n eigen collectie is bespreekbaar.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Cors van der Wal

Afbeelding

Terug naar “Te koop, gezocht, te ruil”