Let op ! Nepperds

Hier kunnen leden voorwerpen verkopen, ruilen of een oproep plaatsen voor voorwerpen die zij zoeken.
JMJansen

Let op ! Nepperds

Berichtdoor JMJansen » 07 Mar 2009, 11:42

Op marktplaats een fantastische nepset, dit zie je zelfs van een kilometer.

Zijn genoemde namen bekenden op het forum ?
Zijn ze dan geinteresseerd in een overduidelijk voorbeeld "hoe het niet moet" of tuinen ze er in ?

Thijs
Bijlagen
nepperds !!.JPG
wat klopt hier niet ? ;-)
nepperds !!.JPG (53.8 KiB) 11540 keer bekeken

Herman V

Nepperds

Berichtdoor Herman V » 07 Mar 2009, 12:33

Thijs,

Ook het vierdaagsekruis in deze groep is een nepperd ! Het echte kruis hangt aan een bal bevestigd aan de bovenste arm, zowel de van Veluw variant die je in Nijmegen krijgt als de wat mooiere van Wielik variant die je bij de gelijknamige firma in Den Haag koopt hebben deze bevestiging, dus waar dit stuk ellende geproduceerd is....

Voor wat betreft het verkopen van nepperds op MP. Dat neemt wel toe. Is niet erg, maar als de verkoper het niet meldt en toch de hoofdprijs vangt wordt het ernstig.

Zelfs de Herinneringsmedaille Vredes Operaties is nu al als kopie op MP door mij gespot en uiteraard diverse gespen van deze medaille ook al. Het lettertype is anders.
Bronzen Leeuwen, Vliegerkruizen, Kruizen van Verdienste, VN medailles, WEU medailles en vele andere buitenlandse onderscheidingen idem.

De keuze is altijd aan de koper. Als je een kopie accepteert als gatenvuller in je collectie prima. Als je echter een collectie originelen hebt en je koopt per abuis een kopie voor het volle pond voel je je genaaid. Het is me al een paar keer overkomen

Ik voeg wat foto's bij van wat ik de laatste tijd ben tegengekomen.
Bijlagen
UNFICYP naslag.png
UNFICYP naslag.png (397.34 KiB) 11532 keer bekeken
gesp HVO Balkan Luchtoperaties.png
gesp HVO Balkan Luchtoperaties.png (84.91 KiB) 11532 keer bekeken
hvo en gesp isaf namaak.png
hvo en gesp isaf namaak.png (381 KiB) 11532 keer bekeken

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 07 Mar 2009, 13:20

Hoe zijn die gespen te onderscheiden van de echte? Je schreef dat het aan het lettertype te zien is. Heb je dan ook foto's van echte als vergelijking?

Waar wordt deze zooi dan allemaal gemaakt?
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Benny Vinke

Re: Nepperds

Berichtdoor Benny Vinke » 07 Mar 2009, 14:04

Ik ben de verkoper van dit setje. Ik heb er netjes bijstaan dat het om naslag gaat. Dat lijkt mij geen probleem toch?! Ik verkoop geen nep voor echt.

Herman V

nep

Berichtdoor Herman V » 07 Mar 2009, 15:50

Benny, excuus. Jij hebt het keurig vermeldt. Doe ik ook. Maar je hebt er genoeg bij die dat niet doen ben ik bang.

Henk Willem, bijgaand een foto van een correcte ISAF gesp. De letters zijn iets breder. De letters op een gesp met 2 regels tekst zijn kleiner en iets platter. Ergens op deze site staat een foto met de gesp Luchtverdediging Turkije, die is correct en anders dan de hierboven getoonde foto.

Nogmaals, het is geen ramp, als je het maar weet. Toch grappig, dat het voor de handel al de moeite waard is om recente medailles te kopieeren.
Bijlagen
gesp hvo isaf.png
gesp hvo isaf.png (376.36 KiB) 11472 keer bekeken

kepie

Re: Let op ! Nepperds

Berichtdoor kepie » 09 Mar 2009, 14:22

JMJansen schreef:Op marktplaats een fantastische nepset, dit zie je zelfs van een kilometer.

Zijn genoemde namen bekenden op het forum ?
Zijn ze dan geinteresseerd in een overduidelijk voorbeeld "hoe het niet moet" of tuinen ze er in ?

Thijs

Geweldig, die van het huwelijk 2002, is een kindermedaille. Wel ontzettend leuk bedacht. Waren ze allemaalzo overduidelijk.

Overigens vind ik de term als naslag discutabel. Het is hoe je interpreteerd. Zou dan meer kiezen voor reproductie, want dit is ook wat het is. [/b]

Terug naar “Te koop, gezocht, te ruil”