Stel jezelf voor

Heb je Opmerkingen of suggesties voor de beheerders van dit forum dan kun je deze hier plaatsen.
Longfiller

Re: Stel jezelf voor

Berichtdoor Longfiller » 05 Jan 2015, 22:28

Geen organiek uniform meer? Dat is wel heel makkelijk. Je mag een uniform alleen dragen als je meer dan 15 jaar gediend hebt en eervol ontslagen bent. maar als je blijkbaar een unifiller bent dan mag je daar gewoon van afwijken?!? raar....

moos

Berichtdoor moos » 06 Jan 2015, 06:48

Longfiller schreef:Je mag een uniform alleen dragen als je meer dan 15 jaar gediend hebt en eervol ontslagen bent.

Inderdaad en dan hebben we het over een DT2000, Woodland GVt en meer van dat huidig spul.
Als het niet meer bestaat als zodanig, dan kan men dragen wat men wil, wat de rest van de gemeenschap daar dan ook van vind.

Je doet overigens een aantal aannames die ik zo vanaf de foto niet bevestigd krijg.

Unifiller ? ......vanwege de baret soms?
15 jaar gediend en ontslagen? waar zie je dat op deze foto.

Ik zie overigens in het totaal maar 4 vaardigheidsemblemen op de borstzak (iets wat vroeger mocht). Het enige wat niet zou kloppen is dat ze niet netjes in een carré zitten.

Als we het trouwens gaan hebben over dingen die niet kloppen op deze foto.
ALLES wat op het gvt zit behalve het VN koord, naamlint en de rang.
Metalen emblemen en modeldecoraties hebben nooit op het gvt gemogen.

Ik zou zeggen kielhalen deze man.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 06 Jan 2015, 14:59

Nee dat hoef nu ook weer niet. Maar ik dacht dat alle militaire Nederlandse uniformen daaronder vielen. Maar het gaat dus alleen over een DT van nu. En waarom ik ervan uit ga dat het om een Unifiller ging/gaat is omdat die toch allemaal het GVT dragen als Symbool. Maar los daarvan moet je toch als je een uniform draagt, ondanks dat het niet meer een geldend uniform is, je toch nog steeds aan de draagregels die daarvoor gelden houden?

moos

Berichtdoor moos » 06 Jan 2015, 16:19

Longfiller schreef: je toch nog steeds aan de draagregels die daarvoor gelden houden?

Correct en het enige wat ik hier dan verkeerd zie (in de tijdgeest die dit uniform voor stelt) is het niet in carré hebben van de bekwaamheidsemblemen.
Het baretembleem is iets wat niet in VS2-1593 staat voorgeschreven en je ziet ze wel meer, vooral bij Gemenebest eenheden.
Al met al valt het allemaal nog wel mee met deze stip.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 06 Jan 2015, 16:32

eens en verder heeft de meneer in kwestie zijn best gedaan :)

duinstruiner

Berichtdoor duinstruiner » 04 Jan 2016, 17:35

Ben nieuw hier, kom van het jozefherman forum, speciaal om een waarschijnlijke onderscheiding te laten determineren.
Helaas is er een error na het uploaden van de foto.
ik ga het later nogmaals proberen.

edit.
het is gelukt, heb hem via een site geupload.
hierbij de link

http://www.onderscheidingenforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=4124

Terug naar “Opmerkingen en suggesties”