Reklame

Heb je Opmerkingen of suggesties voor de beheerders van dit forum dan kun je deze hier plaatsen.
Wilco Ver.

Reklame

Berichtdoor Wilco Ver. » 11 Sep 2012, 17:34

Tot mijn grote schrik merk ik ineens dat onderaan dit forum een advertenties voor politieke partijen staan. Mogelijk ben ik de enige, maar ik stoor me daar enorm aan. Ik denk niet dat een forum als deze, waar iedereen van alle gezindten zich thuis zouden moeten kunnen voelen, een plek is om politieke campagne te voeren.

Ralph Kolen

Re: Reklame

Berichtdoor Ralph Kolen » 11 Sep 2012, 18:51

Bij mij staat er een reclameblok van het Ministerie van Defensie. Volgens mij worden deze reclamebanners centraal geregeld/gevoed en kan er dus geen invloed op worden uitgeoefend. Een oplossing zou zijn om de gehele banner te verwijderen, wat natuurlijk weer ten kosten gaat van de inkomsten...

Misschien is het handig om Roel een pm te sturen, hij weet precies hoe het in elkaar zit.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 11 Sep 2012, 21:41

Beste Wilco en Ralph,

De getoonde google reclame is afhankelijk van twee zaken:

1 Van het google zoek gedrag van de gebruiker die deze reclame ziet. Je kunt dit eenvoudig testen door bijv. een zoekopdracht op een vakantiebestemming of automerk te doen. Je zult zien dat de reclame zich aanpast.

2 Naar aanleiding van woorden in het topic die door google reclame worden opgepikt. Bij een topic over een veiling kan dan bijv. een reclame van een veilingshuis voorbij komen.

Ik heb hier dus geen invloed op. Verwijderen van de reclames kan uiteraard. Maar dat zou enorm schelen op de inkomsten. Al is inkomsten een fout woord in deze, want de hosting kost nog altijd meer dan ik aan de reclame terug krijg...
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 11 Sep 2012, 22:05

Misschien dan eerder zaak om gewoon een bijdrage te vragen van deelnemers. Met een kleine bijdrage van iedereen kan reclame eenvoudig verbannen worden. Kan ik uit ervaring bij andere fora staven. ik snap de kostenoverweging, maar persoonlijk vind ik het risico van ongepaste of ongewenste reclames te groot. Maar nogmaals dat is persoonlijk.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 13 Sep 2012, 22:10

Van de reclame heb je continu inkomsten. De bijdragen van leden zwakken op een geven moment toch wel af, denk ik. Bij grote fora zou dit wel kunnen, maar denk niet dat dit hier haalbaar is.
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Opmerkingen en suggesties”