personen en hun medaille info

Heb je Opmerkingen of suggesties voor de beheerders van dit forum dan kun je deze hier plaatsen.
tuppie65

personen en hun medaille info

Berichtdoor tuppie65 » 05 Mei 2009, 03:04

ik zou graag zien dat er forums komen over dragers van de MWO, Bronzen Leeuw, Bronzen Kruis, Kruis van verdienste, Vliegerkruis, Verzetskruis 1946 en Verzetster Zuid oost Azie.

dus geen uitleg over de medaille maar over de drager er van en zijn overige onderscheidingen een soort biografie dus met foto,s van betrokkenen e.d.

zodat het zoeken naar personen makkelijker wordt

decorandie komt al in de richting maar het is behoorlijk onoverzichtelijk aan het worden.

je zou het ook kunnen doen met bv een periode zoals 2e wereldoorlog, korea, politionele acties, afghanistan, irak, congo, nieuw guinea. enz.

love4history

Berichtdoor love4history » 05 Mei 2009, 09:35

en dit misschien onder één indeling met de titel "research" ?

Herman V

personen

Berichtdoor Herman V » 05 Mei 2009, 10:14

Volgens mij is Erik Muller al heel ver met zijn personenregister op zijn site. Misschien ziet Erik wel iets in een verplaatsing of fusie van zijn decorandi info van zijn site naar deze site. Anders wordt het meer van hetzelfde en met vereende krachten komen we uiteindelijk verder.
Dus Roel, als je wat in het idee ziet, contact Erik. Als jullie er uit komen horen we van je.

Herman V

tuppie65

Berichtdoor tuppie65 » 20 Jun 2009, 16:26

Het begint lanzaam een gezoek te worden naar personen die nu overal op het forum staan. Behalve bij decorandie moet ik overal mijn info vandaan halen.

De mensen hebben nog niet door dat er items zijn voor het plaatsen van medaille info en items voor info over personen

Ondanks alle goede bedoelingen van deze mensen begint het langzamerhand rommelig te worden op het forum.

Optie om af en toe de geplaatste items te verplaatsen naar de juiste locatie.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 21 Jun 2009, 09:09

Ik merk inderdaad zelf ook dat het rommeliger aan het worden is. Ik moet daarbij mijn hand in eigen boezem steken, ik ben erg druk met oa de aankoop van een woning.

Een mogelijkheid is een extra moderator. Als iemand hier iets in ziet dan kunnen ze me een pm sturen.

Ik ben voornemens zo snel mogelijk naar de forum structuur te kijken, verder wil ik mijn vakantie gebruiken om te kijken naar andere forumsoftware. Ik weet bijv. dat er software is waarmee je een forum kunt uitklappen.

Dan krijg je bijv. een onderwerp Dapperheidsonderscheidingen, wat vervolgens uitklapt naar Willems-Orde, Bronzen Leeuw etc. en daaronder pas de diverse onderwerpen.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

marineman

Berichtdoor marineman » 21 Jun 2009, 10:11

Op het forum www,nederlandsemilitaria.com staat er een rubriek voor open. Ik zal dat binnenkort weer wat gaan aanvullen.

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 21 Jun 2009, 10:57

:) denk dat we ons in dit topic gaan concentreren op verbeteringen van dit forum, waar de kennis en doelgroep al aanwezig is!

Ik kijk vanmiddag nog even naar wat opties!
Lid van SRO en OMSA

marineman

Berichtdoor marineman » 21 Jun 2009, 11:40

Die kennis en de doelgroep is net zo goed bij ons aanwezig :)

Op dit moment staan er op http://www.nederlandsemilitaria.com al 51 biografieen vermeld inclusief de medaille staten van zowel KNIL als KL Generaals. Dit aantal word dagelijks uitgebreid,

Mvg

Fred

Ben

Re: personen en hun medaille info

Berichtdoor Ben » 12 Jan 2011, 14:31

Ik kom niet zo veel meer op dit forum en zit nu (probeer) alle berichten telezen.
Zelf heb ik een aantal jaren geleden geholpen om zo'n forum op te zetten en het bestaat nog steeds.

http://www.ww2awards.com/person.asp?id=1

Ben

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 12 Jan 2011, 14:36

Ben schreef:Ik kom niet zo veel meer op dit forum en zit nu (probeer) alle berichten telezen.
Zelf heb ik een aantal jaren geleden geholpen om zo'n forum op te zetten en het bestaat nog steeds.

http://www.ww2awards.com/person.asp?id=1

Ben

Klopt, ww2awards is een super site. Het is echter alleen tweede wereldoorlog. Daarom is de medaille info van de personen er op helaas niet compleet.
Lid van SRO en OMSA

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 12 Jan 2011, 17:18

Volgens mij kan je het beste onder decorandi categorieën maken voor iedere onderscheiding. Daar plaats je die dan per onderscheiding in. Of je maakt iets wat op aflabetische volgorde op achternaam geplaatst kan worden.

Probleem is een beetje dat je een keuze moet maken, richt je je op de onderscheiding, dan kan je categorie per onderscheiding maken of op de decorandi zelf, dan moet je het op persoon doen. Alleen op persoon wordt het weer onoverzichtelijker met betrekking tot de onderscheidingen. Als je vooral op biografieën wil richten moet je het eigenlijk per persoon doen. Wil je je echter vooral op de voordrachten/Koninklijke Besluiten en redenen van uitreiking richten dan kan je het gewoon per onderscheiding doen.

Ik denk dat je vooral een keuze moet maken of je een overzicht vanontvangers van bepaalde onderscheidigen wil maken, of dat je een biogreifsch overzicht wil maken.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 12 Jan 2011, 20:25

We zullen er naar kijken. Hopelijk lukt dit weekend het.
Het is niet heel moeilijk om in het onderdeel decorandi subgroepen te maken. Maar er moet even tijd voor genomen worden, want het is een tijdje geleden dat ik zoiets heb gedaan.

Mij lijkt het beste om in de groep Decorandi allemaal subgroepen van de onderscheidingen te maken. Tips hoor ik graag.
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 12 Jan 2011, 20:34

Ik ben het wel met je eens, hoe mooi totale biografieën ook zijn ervaring stelt dat de meeste mensen toch zoeken per onderscheiding en graag overzihcten zien per onderscheiding. Daarnaast denk ik dat een dergelijke opzet weer heel behulpzaam kan zijn voor diverse websites die uit een dergelijke database weer kunnen putten (uiteraard met een link naar dit forum als bronvermelding. Levert weer meer bezoeker op. :D

Beheerder
Site Admin

Berichtdoor Beheerder » 15 Jan 2011, 12:33

Ik heb de indeling aangebracht die in de eerste post van dit topic genoemd is:
Militaire Willemsorde,
Bronzen Leeuw,
Bronzen Kruis,
Kruis van verdienste,
Vliegerkruis,
Verzetskruis,
Verzetster Zuidoost-Azië.

De topics zullen komende tijd verplaatst worden.

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 15 Jan 2011, 16:19

Hoe gaan we de personen daar invoeren?

Misschien handig om in alle onderdelen daar een eerste sticky thread vanuit de moderators te plaatsen waar alle namen op alfabetische volgorde komen te staan, met daarachter het KB nummer en de KB datum. Zodra er een bijdrage ingevoerd is door iemand, kan die naam vervolgens middels een tekstlink doorgelinkt worden naar de specifieke thread over die persoon daaronder. Dan heb je gelijk in de eerste post een overzicht van de personen die eronder behandeld worden/zijn. Mocht er hiervoor menskracht nodig zijn, dan ben ik altijd bereid om een bijdrage te leveren hoor.

Wordt dit overigens ook opgepakt voor de diverse overige Orden van Nederland? ik realiseer me dat dit tot heel veel namen kan gaan leiden, maar het kan daarnaast ook voor heel veel extra informatie en nieuwe bezoekers zorgen.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 15 Jan 2011, 19:21

Dat gaat een aardige klus worden, maar het klinkt interessant.

Eerst zullen alle huidige topics naar de goede catagorie verplaatst worden. Daarna zal er verder gekeken worden.
Henk-Willem

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 15 Jan 2011, 19:36

Is het wellicht handig om dan bij verplaatsing te topictitels die zich ertoe lenen gelijk te wijzigen? Ik heb een aantal personen toegevoegd waarbij ik als titel achternaam, voorletters of voornaam heb gebruikt. Misschien handig om een bepaalde standaard te kiezen?

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 15 Jan 2011, 19:48

Titels kunnen altijd aangepast worden. Je kan even proberen of je dit zelf ook kan, want dat weet ik zo niet. Wij kunnen dit doen door bij het eerste bericht van het topic op wijzigen te klikken en dan de titel aan te passen. Leden kunnen hun eigen berichten ook aanpassen, dus wellicht de titel ook.
Henk-Willem

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 15 Jan 2011, 20:36

Niet aan gedacht, maar dat is zeker een mogelijkheid. Wel lijkt het me goed daar een soort afspraak over te maken, ik heb namelijk toch wat persoonlijke moeite om de titel van een thread die door iemand anders is aangemaakt zomaar te veranderen.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 15 Jan 2011, 20:39

Wilco Ver. schreef:ik heb namelijk toch wat persoonlijke moeite om de titel van een thread die door iemand anders is aangemaakt zomaar te veranderen.

Dit kunnen alleen de moderators. Wat ik bedoelde is dat je alleen de titels kan veranderen van de topics die door jezelf zijn gestart.

Het lijkt mij niet een heel groot probleem als er wat verschillende "titel-stijlen" zijn. Als mensen de zoekfunctie gebruiken vinden ze het juiste topic toch wel.
Henk-Willem

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 15 Jan 2011, 21:40

Okay, ik dacht alleen dat het juist de bedoeling was iets meer structuur in de brengen, vandaar mijn voorstel. Maar geen probleem maakt mij verder niet zoveel uit. Belangrijkste is dat alles gebundeld wordt.

officier

Berichtdoor officier » 16 Jan 2011, 10:05

Ik mis nog wel een onderscheiding in dit rijtje: de Eerepenning voor Menschlievend Hulpbetoon. Misschien dat die nog kan worden toegevoegd.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 16 Jan 2011, 10:33

Bedankt! Deze is aangemaakt.

Ik zat net wat topics te verplaatsen en ik zat te denken of het misschien niet beter is om de personen bij de "onderscheidingen-onderdelen" zelf onder te brengen en in feite dus het onderdeel "decorandi" op te heffen. Het een en ander staat namelijk al dubbel geplaatst.
Henk-Willem

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 16 Jan 2011, 14:48

Henk-Willem schreef:Bedankt! Deze is aangemaakt.

Ik zat net wat topics te verplaatsen en ik zat te denken of het misschien niet beter is om de personen bij de "onderscheidingen-onderdelen" zelf onder te brengen en in feite dus het onderdeel "decorandi" op te heffen. Het een en ander staat namelijk al dubbel geplaatst.

Dat lijkt een goed idee, maar sommigen hebben meerdere onderscheidingen op hun naam staan en dan komt de vraag, waar plaats je ze - of maak je ook verwijzingen?
Zie bijvoorbeeld de vandaag door mij geplaatste foto van Daniels, die eerst een BK kreeg, dat werd later omgezet in een BL en bovendien verkreeg hij nog het VK.
- sic Gloria transit Mundi -

Wilco Ver.

Berichtdoor Wilco Ver. » 16 Jan 2011, 17:59

Ik zou het onderdeel decorandi laten staan voor meer algemene vragen en onderwerpen van decorandi en inderdaad voor totale plaatjes enz.

Terug naar “Opmerkingen en suggesties”