mijn setje:)

In dit onderdeel kunnen leden hun collectie laten zien. Ook manieren om collectie's te beheren of te bewaren kunnen hier besproken worden.
genie 79 libanon

Re: 10 jaar bnmo

Berichtdoor genie 79 libanon » 27 Apr 2008, 10:50

genie 79 libanon schreef:Afbeelding
Afbeelding
deze zal ik 5 maart ontvangen
en word deze uiteraard ook in baton omgezet :wink:

bnmo medaille ontvangen zij het wat later dan gedacht ik had er in 2006 al recht op
je krijgt inderdaad de mini versie ,baton versie bestel ik bij v wielink

genie 79 libanon

Berichtdoor genie 79 libanon » 17 Mei 2008, 12:23

heb van daag het europa kruis op mijn naam mogen ontvangen
Laatst gewijzigd door genie 79 libanon op 19 Mei 2008, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

JMJansen

Berichtdoor JMJansen » 18 Mei 2008, 11:48

genie 79 libanon schreef:heb van daag het europa kruis op mijn naam mogen ontvangen
word deze week nog wel met kleine ceremonie op gespeld

gaap :roll:

Joe

Re:

Berichtdoor Joe » 17 Nov 2009, 17:50

JMJansen schreef:
genie 79 libanon schreef:heb van daag het europa kruis op mijn naam mogen ontvangen

Hoezo "gaap" ???
Mis ik iets?

groet,
Joe

JMJansen

Re: Re:

Berichtdoor JMJansen » 18 Nov 2009, 18:28

Joe schreef:
JMJansen schreef:

Hoezo "gaap" ???
Mis ik iets?

groet,
Joe

Joe, het gaat me om de 'waarde' die je aan zo'n medaille toekennen moet en mag.
Maar deze discussie is zonder eind, want iemand die een dergelijke medaille wil hebben/kopen/verdienen (doorstrepen wat men wil), gaat hem toch wel krijgen. Maar de opmerking "met een kleine ceremonie" laat me twijfelen of ik moet lachen of huilen.

Thijs

Sine Pari

Re: cold war medal

Berichtdoor Sine Pari » 18 Nov 2009, 20:18

Had dit bericht nog niet gezien
JMJansen schreef:Dat zo'n medaille bij de Amerikanen bestaat verbaast me niet.
Je krijgt ze daar om de meest fantasievolle redenen. Een US Army sergeant first class (ca 38 jr) vroeg mij naar medailles en toonde een foto van zichzelf met 18 stuks. "Jij wint" gaf ik toe, maar toen ik uitlegde dat wij niet bij elke eenheid waar men diende automatisch een medaille krijgt, was ie toch even begripvol.
Heb je hem toen ook verteld dat je bv in Nederland niet enkel een medaille krijgt voor sport prestaties, of het vier dagen wandelen, maar deze medailles ook nog eens officeel op je dienst tenue mag dragen? :roll:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

zeiss

Re: mijn setje:)

Berichtdoor zeiss » 23 Dec 2010, 20:08

ik hoop toch echt niet dat ik je op een veteranengelegenheid met deze carnavals medailles zie lopen want dan pies ik in mijn broek van het lachen. Realiseer je dat je medailles verdient en niet lospeutert of aankoopt. Duizenden andere Libanongangers lopen gewoon met hun 2 verdiende grootkruizen hooguit aangvuld met andere officiele medailles. Je hebt niets meer of minder gedaan dan die veteranen en dat moet je ook niet uit willen stralen. dat je ze thuis of in kleine (carnavals) kring draagt moet je zelf weten maar respecteer nu de veteraan met 1 medaille voor dienen in Indie of Nw-Guinea.

Terug naar “Laat je collectie zien”