mijn verdiende medailles

In dit onderdeel kunnen leden hun collectie laten zien. Ook manieren om collectie's te beheren of te bewaren kunnen hier besproken worden.
gelerijder

mijn verdiende medailles

Berichtdoor gelerijder » 21 Dec 2010, 14:44

hierbij mijn onderscheiding set

kleine uitleg

1997 sfor2
1999 kfor 1 (8 maanden uitzending als eerste nederlander toen ksovo ingegaan) alleen op de medaille moet nog een 2 komen op de de navo kosovo medaille
2007 isaf dew rawod

er komen dit jaar er nog 2 bij

vierdaagse van nijmegen
tmpt

en in 2012 komt er 12 jaar trouwe dienst erbij
Bijlagen
IMG_5445.JPG
Laatst gewijzigd door gelerijder op 21 Dec 2010, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Roel
Moderator

Re: mijn verdiende medailles

Berichtdoor Roel » 21 Dec 2010, 14:53

Prachtige set!
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

René

Berichtdoor René » 21 Dec 2010, 17:12

Mooie set!

Maar wat bedoel je met ..
gelerijder schreef:... alleen op de medaille moet nog een 2 komen op de landmachtmedaille

Als je daarmee bedoelt dat je voor de tweede maal voldoet aan de eisen van de Landmachtmedaille en dat er daarom een 2 opkomt, moet ik je helaas teleurstellen.
De Landmachtmedaille wordt slechts eenmalig toegekend en kent geen nummers, dus een 2 op de Landmachtmedaille is niet mogelijk.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

gelerijder

Berichtdoor gelerijder » 21 Dec 2010, 19:44

nee dat bedoel ik niet

ik bedoel op de navo kosovo medaille daar komt nog een tweetje erop

alleen weet ik niet of ik nou op de hvo een 3 erop moet doen

want de kosovo uitzending word eigenlijk als twee uitzendingen gezien voor ons door de navo

officier

Berichtdoor officier » 21 Dec 2010, 19:47

Wat bedoel je met: de kosovo uitzending word eigenlijk als twee uitzendingen gezien voor ons door de navo?
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

René

Berichtdoor René » 21 Dec 2010, 20:25

gelerijder schreef:ik bedoel op de navo kosovo medaille, daar komt nog een tweetje erop
alleen weet ik niet of ik nou op de hvo een 3 erop moet doen, want de kosovo uitzending word eigenlijk als twee uitzendingen gezien voor ons, door de navo

Dan snap ik 'm.

V.w.b. de NAVO medaille zou er inderdaad een 2 op moeten, indien de NAVO jullie uitzending formeel als twee verschillende/opeenvolgende missies beschouwt.

V.w.b. de Herinneringsmedaille Multinationale Vredesoperaties geldt dat hier pas een 3 op mag wanneer de NLD regering jullie uitzending ook formeel als twee verschillende missies beschouwt. In dat geval zou je ook twee certificaten moeten ontvangen.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

RbP

Berichtdoor RbP » 21 Dec 2010, 21:58

Voor toekenning van de HMV en HVN (voor operaties uitgevoerd voor de instelling van de HVO) worden sinds 1 juni 2001 geen nieuwe voordrachten meer in behandeling genomen. Ook niet als men kan aantonen dat men wel aan de vereisten voldoet en geen HMV heeft toegekend gekregen. Zie ook artikel 13 van het Besluit HVO.

Als GeleRijder voor zijn deelname aan operaties in Kosovo niet al officieel twee keer de HMV met certificaat heeft toegekend gekregen (zoals René al schreef), dan zal het dus bij slechts één HMV blijven.

Overigens is de Kosovo-medaille specifiek ingesteld om ook recht te doen aan al diegenen die niet aan de (tijds) vereisten voor de HMV voldeden. Er zijn dus ook genoeg Kosovo-veteranen die voor hun deelname geheel geen HMV hebben ontvangen.

Overigens inderdaad een set om trots op te zijn!

Rob
"Was ist ein Orden? Ein kostensparender Gegenstand, der es ermöglicht, mit wenig Metall viel Eitelkeit zu befriedigen" (Aristide Briand)

gelerijder

Berichtdoor gelerijder » 22 Dec 2010, 08:14

oke dan komt er alleen een 2 erop op de navo medaille

omdat wij van 21 april tot en met 12 juni in macedonie hebben gezeten dat was eigenlijk al een kfor missie
bescherming van de duiters in tetevo omdat hun geen artillerie geschut hadden en in vluchtelingen kamp geholpen
we vielen daar ook onder de duitsers bevel en in kosovo onder nederlands bevel weer

maar de echte missie begon pas op 13 junie toen het verdrag werd getekend en wij gelijk er als eerst er in gingen in het donkere hol van kosovo zal het nooit meer vergeten als held werd je onvangen op de weg naar kosovo bloemen naar je voertuig gegooid juigende mensen aan de kant ik reed op een m577 dus met me kop er buiten

en omdat we 8 maanden daar hebben gezeten mischien heeft onze overste (gen van loon nu)dat wel geregeld bij de navo dat we die 2 mogen dragennu

en over me set ja ben er heel trots op ik draag hem dan ook met trots op me dt en als er mensen op straat zeggen zo jij heb veel wandelvierdaagse gedaan dan zeg ik niks maar dan lach ik even ik weet wel beter denk ik bij me eigen

Terug naar “Laat je collectie zien”