Verzameling King

In dit onderdeel kunnen leden hun collectie laten zien. Ook manieren om collectie's te beheren of te bewaren kunnen hier besproken worden.
King

Verzameling King

Berichtdoor King » 29 Jul 2009, 13:30

Ik ben nieuw hier en 't leek me leuk om even kort een blik te laten werpen op mijn bescheiden collectie!
De afgelopen jaren heb ik eigenlijk niks meer gedaan wat verzamelen betreft, maar het bloed kruipt waar 't niet gaan kan...
Bij mijn weten zijn de medailles in mijn verzameling allemaal van de Eerste Wereldoorlog, met behoud van de Bronze en Silver Star, daar ben ik niet zeker van. Het Metalen Kruis is natuurlijk van ervoor, maar de onbekende (Belgische?) medaille met het groen-oranje lint kan ik zo niet achterhalen, maar daarvoor zit ik hier volgens mij prima als het gaat om de expertise! Dus ook als ik medailles verkeerd benoemd heb!
Graag hoor ik jullie reactie en/of opmerkingen, benieuwd wat jullie er van vinden!
Bijlagen
Image4.jpg
Purple Heart en Officer Legion of Merit met originele boxen
Image2.jpg
Eerste rij:
Oorlogskruis (Croix de Guerre) 1914-1918 met bronzen "A" palm, Ridder in de Orde van Leopold I met zwaarden (militair), Ridder in de Orde van Leopold II met zwaarden (civiel), Ridder in de Kroonorde, onbekende medaille

Tweede rij:
IJzermedaille (Yser) 1914-1918, Metalen of Hasselt Kruis 1830-1831, Industriele medaille (2e klasse?), Mobilisatiekruis 1914-1918, Bronze Star, Silver Star
Duitse Spange.jpg
IJzeren Kruis 2e Klasse, Oorlogskruis 1914-1918, Trouwe Dienst (XII) Medaille

Benny Vinke

Re: Verzameling King

Berichtdoor Benny Vinke » 29 Jul 2009, 14:05

De onbekende Belgische medaille is het Militair kruis (1e klasse). Als een militair deze ontvangen heeft mag hij het militair ereteken niet meer dragen.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 29 Jul 2009, 16:50

Industriele medaille (2e klasse?)

Het is 1e klasse => rozet op het lint.
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 30 Jul 2009, 01:59

Hallo King,

Ten eerste, mooie verzameling :D Vooral de Legion of Merit in doos, daar ben ik zelf al heel lang naar op zoek (geweest).

Je zegt dat naar jou weten alle medailles uit WWI zijn, op de Silver Star en de Bronze Star na, maar volgens mij, maar om hier zeker van te zijn zou ik ook minstens een foto van de achterkant van de medailles moeten zien, zijn de Purple Heart en de Legion of Merit ook uit de 2de WO (of uit de Korea oorlog, die scheidingslijn is bijna onmogelijk te trekken).

Heb je toevallig nog meer Amerikaanse medailles? Ben ik altijd nieuwsgierig naar :wink:

Terug naar “Laat je collectie zien”