Mijn onderscheidingen in mijn shadow box

In dit onderdeel kunnen leden hun collectie laten zien. Ook manieren om collectie's te beheren of te bewaren kunnen hier besproken worden.
Sine Pari

Mijn onderscheidingen in mijn shadow box

Berichtdoor Sine Pari » 09 Jun 2009, 04:36

Afbeelding
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 09 Jun 2009, 12:14

Jou eigen onderscheidingen?
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 09 Jun 2009, 15:36

Ja, en beret flashes, shoulder sleeve insignias, qualification badges. en distinctive unit insignias.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 09 Jun 2009, 16:36

Zijn dat Nederlandse,Duitse en Franse parawings die je gehaald hebt?
Mooie carierre zo te zien! ;)Tell me more....

Silver Star........wat is die eerste baton btw?
"Maybe I was brave, I don't know. At the time I was just doing the job, I didn't have time for other thoughts."—Private Johnson Beharry VC.

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 10 Jun 2009, 01:07

Ja buiten onze eigen wings (Master en HALO), heb ik de Britse (Credenhill 1994), Nederlandse (Herdenkings sprong Operation Market Garten 1994), Franse (Pau 1994) en Duitse wings (Altenstadt 1996)

De eerste is de Distinguished Service Medal
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Roel
Moderator

Berichtdoor Roel » 10 Jun 2009, 07:17

De Army DSM om precies te zijn geloof ik?
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 10 Jun 2009, 11:07

Dan heb je een hele mooie carriere gehad zo aan de set te zien.
Henk-Willem

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 10 Jun 2009, 12:30

Zo, hoge pief ;) (dit met alle respect gezegd natuurlijk).

Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen hoe een Nederlander in het Amerikaanse leger komt, of, wat natuurlijk ook kan, hoe dat een Amerikaan zo goed Nederlands kan spreken/schrijven?

Ik sluit me overigens aan bij 49thRecce met zijn vraag over uw Silver Star, ben ook zeer nieuwsgierig naar het verhaal.

love4history

Berichtdoor love4history » 10 Jun 2009, 13:18

Die US ribbon bars zijn altijd interessant om te analyseren. Sommige verzamelaars vinden dat de VS té snel en te veel onderscheidingen toekent zodat de linkerkant van het uniform op een kerstboom begint te lijken. Ik behoor niet tot die groep :wink:

Dus... kan je ons even vertellen wat we allemaal zien op die ribbon bars Sine Pari? (eigen schuld... had je je foto maar niet moeten posten op een forum met geïnteresseerden :lol: Verder dan de eerste rij en onderaan de Kuwait medal geraak ik niet...)

Hoe zit het onderscheid tussen Ranger en Special Forces precies in elkaar? Had het idee dat dit twee volledig aparte eenheden waren?

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 10 Jun 2009, 13:54

Ik heet dan wel geen Sine Pari maar ik geef wel antwoord op de vraag waar de ribbons allemaal voor staan :wink: :P.

Dit zijn de ribbons, van hoog naar laag;

- Army Distinguished Service Medal,
- Silver Star,
- Purple Heart (with bronze oak leave cluster),
- Army Commendation Medal,
- Joint Service Achievement Medal,
- Army Achievement Medal,
- Army Good Conduct Medal (with 2 knots),
- Army of Occupation Medal,
- National Defense Service Medal (with 1 bronze star),
- Armed Forces Expeditionary Medal (with 1 arrowhead device* + 2 bronze stars),
- Southwest Asia Service Medal (with 1 arrowhead device* + 1 bronze star),
- Global War on Terrorism Medal (Service),
- Humanitarian Service Medal,
- Noncommissioned Officer Professional Development Ribbon (nr. 4),
- Army Service Ribbon,
- Army Overseas Service Ribbon,
- Reserve Components Overseas Training Ribbon (nr. 7),
- NATO Medal,
- Kuwait Liberation Medal (Saudi Arabia) (ik mis alleen de palmboom),
- Kuwait Liberation Medal (Kuwait)
.

Als ik iets fouts heb gezien/getypt, mijn excuses.

* The Arrowhead device is awarded to any service member who participates in an amphibious assault, a combat parachute drop, a helicopter assault landing, or a combat glider attack.
Laatst gewijzigd door Ralph Kolen op 10 Jun 2009, 20:56, 4 keer totaal gewijzigd.

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 10 Jun 2009, 13:58

Ben de 2 onderste vergeten :oops:

Dat zijn de;

- Presidential Unit Citation (Air Force & Army),
- Army Valorous Unit Award.
Laatst gewijzigd door Ralph Kolen op 06 Dec 2010, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

love4history

Berichtdoor love4history » 10 Jun 2009, 14:05

Hehe... was hier net ook mee klaar. Heb net hetzelfde. (behalve de extra attachments op de ribbons die ik niet zo duidelijk kan zien) Even kijken of Sine Pari ons meer wil vertellen over het verhaal achter de ribbons..

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 10 Jun 2009, 14:37

ahh, al je werk voor niets ;)

Ik heb eigenlijk al wel een vraag voor Sine Pari. Klopt het dat er een arrowhead device op de Southwest Asia Service Medal zit?

Ik dacht namelijk dat die niet op die medaille gedragen mag worden.[/i]

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 10 Jun 2009, 15:22

Ralph je schreef:

- Kuwait Liberation Medal (Saudi Arabia)
- Kuwait Liberation Medal (Kuwait) (ik mis alleen de palmboom)

Echter op de onderste zit toch geen palmboom. Deze hoort op de een na laatste te zitten.
Henk-Willem

Ralph Kolen

Berichtdoor Ralph Kolen » 10 Jun 2009, 15:34

Henk-Willem schreef:Ralph je schreef:

- Kuwait Liberation Medal (Saudi Arabia)
- Kuwait Liberation Medal (Kuwait) (ik mis alleen de palmboom)

Echter op de onderste zit toch geen palmboom. Deze hoort op de een na laatste te zitten.

Klopt, sorry. Heb het al veranderd.

Dank je voor het corrigeren :D

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 10 Jun 2009, 15:36

Sine Pari schreef:Ja buiten onze eigen wings (Master en HALO), heb ik de Britse (Credenhill 1994), Nederlandse (Herdenkings sprong Operation Market Garten 1994), Franse (Pau 1994) en Duitse wings (Altenstadt 1996)

De eerste is de Distinguished Service Medal

Ok! Thanks ;)
"Maybe I was brave, I don't know. At the time I was just doing the job, I didn't have time for other thoughts."—Private Johnson Beharry VC.

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 10 Jun 2009, 16:38

Ralph Kolen schreef:Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen hoe een Nederlander in het Amerikaanse leger komt, of, wat natuurlijk ook kan, hoe dat een Amerikaan zo goed Nederlands kan spreken/schrijven?
Ik ben deels in Nederland opgegroeid.

Ralph Kolen schreef:Ik sluit me overigens aan bij 49thRecce met zijn vraag over uw Silver Star, ben ook zeer nieuwsgierig naar het verhaal.
en
love4history schreef:Dus... kan je ons even vertellen wat we allemaal zien op die ribbon bars Sine Pari? (eigen schuld... had je je foto maar niet moeten posten op een forum met geïnteresseerden Laughing Verder dan de eerste rij en onderaan de Kuwait medal geraak ik niet...)
Aangezien ik nog militair ben, en deel uitmaak van USASOC wil ik dit liever niet vertellen. Ik heb de rack ook op mijn Class-A en Dress Blues (en op het KCT forum) en ga dan (daar) ook niet iedereen vertellen waar, hoe en waneer.

Ralph Kolen schreef:- Kuwait Liberation Medal (Saudi Arabia) (ik mis alleen de palmboom),
Ja had voor het nemen van de foto roofbouw gepleegd op de shadow box aangezien mijn palmboopje en sabels door de veiligheidsgordel in de auto er af geraakt waren (net zo als de bronze "V" op de Army Commendation Medal)

Ralph Kolen schreef:- Noncommissioned Officer Professional Development Ribbon (?),
- Army Service Ribbon,
- Army Overseas Service Ribbon,
- Reserve Components Overseas Training Ribbon (with 1 bronze star)
Het gaat hier om bronze numerals en wel de 4 en de 7

Ralph Kolen schreef:Klopt het dat er een arrowhead device op de Southwest Asia Service Medal zit?

Ik dacht namelijk dat die niet op die medaille gedragen mag worden.
Ja dat klopt, en nee als aan de eisen word voldaan voor de arrowhead mag deze gewoon gedragen worden.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

love4history

Berichtdoor love4history » 11 Jun 2009, 07:41

net zo als de bronze "V" op de Army Commendation Medal

Dus m.a.w. een onderscheiding voor Valor.
Aangezien ik nog militair ben, en deel uitmaak van USASOC wil ik dit liever niet vertellen. Ik heb de rack ook op mijn Class-A en Dress Blues (en op het KCT forum) en ga dan (daar) ook niet iedereen vertellen waar, hoe en waneer.

Ok, begrijp ik best hoor. In ieder geval bedankt om je shadowbox te tonen. Is interessant om een real-life groep te bestuderen/ontleden.

Om bij algemene gegevens te blijven. We spreken hier toch over een carrière van minstens 19 jaar. Waarschijnlijk langer?
Mag ik vragen wat de allereerste onderscheiding is die je verleend werd? Of die -in algemene zin- een willekeurige PFC first class mag verwachten te behalen. Army Good Conduct?

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 11 Jun 2009, 17:31

Nee de eerte onderscheiding die men krijgt is de Army Service Ribbon, deze krijgt iedereen na het voltooien van de grond opleiding. De Good Conduct Medal kan men eerst na drie jaren dienst pas krijgen, mits men aan de vooruitzettingen voldoet.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

love4history

Berichtdoor love4history » 12 Jun 2009, 07:32

Ok, thanks. Weer iets nuttigs bijgeleerd.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 12 Jun 2009, 18:41

Niet zo zeer een vraag over medailles. Maar ik ben heel nieuwsgierig hoe een Amerikaan op dit Nederlandse forum is gekomen.
Henk-Willem

49thRecce

Berichtdoor 49thRecce » 12 Jun 2009, 19:01

Henk-Willem schreef:Niet zo zeer een vraag over medailles. Maar ik ben heel nieuwsgierig hoe een Amerikaan op dit Nederlandse forum is gekomen.

Hij is deels in Nedrland opgegroeid zoals hij in een eerder antwoord al aangaf.

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 12 Jun 2009, 19:13

Ben lid op verschillende buitenlandse forums, zowel Nederlandse als ook andere, en ben via een link in het topic "Marco Kroon tot Ridder Militaire Willems-Orde geslagen" op ParaCommando.com op dit forum beland. En alhoewel ik geen verzamelaar ben, ben een lid geworden omdat het mij opviel dat er over onze (U.S.) medals, ribbons en badges nog al wat onduidelijkheden zijn.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Bram

Berichtdoor Bram » 17 Jun 2009, 22:24

Als ik zo vrij mag zijn: Je bent een NCO? Mag ik vragen waarvoor je de DSM hebt ontvangen?

Sine Pari

Berichtdoor Sine Pari » 18 Jun 2009, 03:21

Ja ik ben een NCO, en ja je mag natuurlijk vragen waarvoor ik deze heb verkregen. Maar net als ik al voorheen gepost heb hou ik dit liever voor mijzelf.
DULCE BELLUM INEXPERTIS

Terug naar “Laat je collectie zien”