Onbekende medaille

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
Herman V

Onbekende medaille

Berichtdoor Herman V » 03 Okt 2015, 12:03

Bijgevoegd een set van een reserve-officier der Artillerie van plusminus 1937 - 1939. De middelste medaille is mij onbekend.
DSC00927-1.jpg

Misschien weet 1 van de overige forumgenoten wat dit is? Ik heb behoorlijk lopen zoeken maar zonder resultaat.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Herman

Spraakverwarring

Re: Onbekende medaille

Berichtdoor Spraakverwarring » 03 Okt 2015, 19:48

Hmm, lint doet Duits aan maar de medaille zelf, en dan met name het kroontje en de leeuw, weer erg Nederlands. Sterker nog, de kroontjes lijken alle 3 zo uit dezelfde mal te komen.

Ik heb 'm ook nog niet kunnen vinden. Voorlopig houd ik het op een verenigingsmedaille. Staat er wellicht ook iets op de achterkant van de medaille en/of de achterkant van de spange wat behulpzaam kan zijn?

Terzijde: voor zo'n oude set (75+ jaar) zien de linten en medailles (in het bijzonder 4-daagse en TMPT) er nog opmerkelijk fris uit. Schoongemaakt en opnieuw opgemaakt?
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Herman V

Berichtdoor Herman V » 04 Okt 2015, 15:34

Spraakverwarring, dank voor je reactie.

Ook ik denk aan een verenigingsmedaille. Helaas heb ik de set niet in mijn bezit. Ik heb alleen deze foto. De achterzijde van de spang en de medaille zijn helaas niet te controleren.
Inderdaad zien de linten er opmerkelijk mooi uit. Deze set is al tientallen jaren in bezit bij een verzamelaar. Dat zal wel geholpen hebben.

Het lint is m.i. identiek aan het lint van een Pruisische EK2 (en ook andere onderscheidingen) uit WO1.

Wellicht nog anderen die willen reageren?

Herman

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 04 Okt 2015, 19:01

Ik kan me herinneren dat deze onderscheiding al eens eerder op dit forum voorbij is gekomen, let me check...
"If you've done it, it ain't bragging"

jan viotta

Berichtdoor jan viotta » 04 Okt 2015, 19:07

Herman,

Zoals al gezegd, de kroon en het leeuwtje doen Nederlands aan. Maar het is wel een andere slag dan het 4 daagse en het TMTP kruis. Het oogt wel als een officiele onderscheiding. Heb je al geprobeerd te determineren aan de hand van de officiele draag volgorde en de plaats in de spange?
Verzamelaar Nederlandse Militaire Luchtvaart

Herman V

Berichtdoor Herman V » 04 Okt 2015, 19:45

Hallo Jan,

Je kent me, ik heb het vanuit alle hoeken aangelopen. Niets kunnen vinden.

Grt
Herman

arwanda1465

Berichtdoor arwanda1465 » 07 Okt 2015, 20:17

Hangt er ook nog een naam aan van de "reserve-officier der Artillerie" van plusminus 1937 - 1939 ???

Misschien geven de naamboeken uit die periode een aanwijzing tot de oplossing van .....

André
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 31 Okt 2015, 19:43

Herman, ik heb toch regelmatig nog gezocht want ik hou van puzzelen. Maar ondanks het bekijken van vele honderden afbeeldingen is het is me zelfs niet eens gelukt een tweede hiervan te vinden, laat staan dat duidelijk is wat het is. Wellicht heeft de vooroorlogse reserveofficier van wie deze set was ons een beetje bij de neus genomen? Wat is trouwens de bron van deze foto?
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Terug naar “Identificatie”