Purple ???

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
moos

Purple ???

Berichtdoor moos » 27 Jan 2015, 16:09

Iemand een idee wat de man met zonnenbril voor een medaille draagt hangend aan een paars lint?

Afbeelding
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

gren1

Re: Purple ???

Berichtdoor gren1 » 27 Jan 2015, 17:29

Ik weet dat het waarschijnlijk valse hoop is, maar wat zou ik graag verrast worden dat hier, te midden van een oerwoud aan (KOVOM) verenigingsblik, een daadwerkelijke serieuze (onbekende / buitenlandse) onderscheiding te vinden is.

De kans is alleen groot dat het gaat om het Ereteken in Goud in de Orde van de Gevulde Koek.
Doe wel en zie niet om

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 27 Jan 2015, 17:34

Ik veronderstel dat het een of andere verenigingsmedaille is maar ik heb 'm nog niet kunnen identificeren.

Op deze link is de medaille wat duidelijker te zien. Het ontwerp van het kruis (kleur en reliëf) doet me in de verte een beetje aan pro ecclesia et pontifice denken? Ik heb 'm echter niet als kerkelijke onderscheiding kunnen vinden. Ook heb ik nog gekeken naar studentenweerbaarheden en vrijmetselarij, maar zonder succes.
Een andere richting is misschien de Limburgse schutterijen maar daar heb ik nog niet gezocht.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

moos

Berichtdoor moos » 27 Jan 2015, 19:37

Gezien de aard van het clubje mogelijk een medaille van een soortgelijke kermismedailleclub uit een van de buurlanden.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Terug naar “Identificatie”