EOD herinneringsembleem

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
Iron Mike

EOD herinneringsembleem

Berichtdoor Iron Mike » 23 Sep 2014, 20:44

Forumleden,

Slechte foto, maar kwam laatst een collega tegen met een"EOD herinneringsembleem" op zijn DT. Betrokkene is vmlg ruimer bij de EOD en gaf aan "als eerste actief dienende EODer dit embleem uitgereikt gekregen te hebben". Nu ben ik het sinds de "Compagnie in de West" speld inmiddels afgeleerd om meteen te roepen dat het een onzinspeld is vwb draagrecht op het DT, maar heeft iemand hier ooit iets over gelezen/gezien/gehoord? Verder wacht ik nog steeds op een nieuw VS 2-1593, want in de huidige versie staat niets wat hier op lijkt.
"If you've done it, it ain't bragging"

Iron Mike

Re: EOD herinneringsembleem

Berichtdoor Iron Mike » 23 Sep 2014, 20:46

Foto
Bijlagen
IMG_0309.jpg
IMG_0309.jpg (4.43 KiB) 3665 keer bekeken

officier

Berichtdoor officier » 23 Sep 2014, 21:46

MCPJSmits schreef:Forumleden, Slechte foto, maar kwam laatst een collega tegen met een"EOD herinneringsembleem" op zijn DT. Betrokkene is vmlg ruimer bij de EOD en gaf aan "als eerste actief dienende EODer dit embleem uitgereikt gekregen te hebben". Nu ben ik het sinds de "Compagnie in de West" speld inmiddels afgeleerd om meteen te roepen dat het een onzinspeld is vwb draagrecht op het DT, maar heeft iemand hier ooit iets over gelezen/gezien/gehoord? Verder wacht ik nog steeds op een nieuw VS 2-1593, want in de huidige versie staat niets wat hier op lijkt.
Volledig nieuw voor mij. Aangezien de EODD een joint onderdeel is, zal dit niet alleen in de vs 2-1593 opgenomen moeten worden, maar ook bij de andere OPCO's. Ik zal eens rond vragen of iemand bij ons er iets van weet.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 24 Sep 2014, 11:25

officier schreef:
MCPJSmits schreef:Forumleden, Slechte foto, maar kwam laatst een collega tegen met een"EOD herinneringsembleem" op zijn DT. Betrokkene is vmlg ruimer bij de EOD en gaf aan "als eerste actief dienende EODer dit embleem uitgereikt gekregen te hebben". Nu ben ik het sinds de "Compagnie in de West" speld inmiddels afgeleerd om meteen te roepen dat het een onzinspeld is vwb draagrecht op het DT, maar heeft iemand hier ooit iets over gelezen/gezien/gehoord? Verder wacht ik nog steeds op een nieuw VS 2-1593, want in de huidige versie staat niets wat hier op lijkt.
Volledig nieuw voor mij. Aangezien de EODD een joint onderdeel is, zal dit niet alleen in de vs 2-1593 opgenomen moeten worden, maar ook bij de andere OPCO's. Ik zal eens rond vragen of iemand bij ons er iets van weet.

Klopt, alleen dient het dan wèl ook hierin opgenomen te worden, zeker aangezien het hier een CLAS mil betreft.

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 24 Sep 2014, 13:21

Betere foto's
Bijlagen
DSC_0411.JPG

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 24 Sep 2014, 13:22

.