Onbekende onderscheidingen

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
Janssen

Onbekende onderscheidingen

Berichtdoor Janssen » 29 Aug 2014, 21:40

Heey,

Ik kwam zojuist deze foto tegen van het Vrijwilligers Korps Curaçao met daarop meerdere voor mij onbekende onderscheidingen.

De vrijwilligers medaille en het KNBLO medaille is mij reeds bekend maar daar houdt het ook mee op. Misschien dat er verzamelaars/kenners
zijn die iets af weten van de overigen onderscheidingen ?

Bij voorbaat dank.
Bijlagen
10457357_693265507376681_9000727720082550349_o.jpg
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

René

Re: Onbekende onderscheidingen

Berichtdoor René » 30 Aug 2014, 08:51

De laatste onderscheiding die de linkse persoon draagt betreft de medaille van de tweedaagse wandeltocht in Bern (SUI).

De combinatie van de eerste vier onderscheidingen komt op meer foto's van het Vrijwilligers Korps Curacao voor.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Spraakverwarring

Berichtdoor Spraakverwarring » 30 Aug 2014, 10:37

De medaille die de linker heer als 4e van links draagt en de rechter heer helemaal rechts lijkt de medaille voor 6 jaar trouwe dienst bij het Vrijwilligers Korps Curaçao, zie bijvoorbeeld http://www.versgeperst.com/nieuws/23135 ... isant.html
Op de facebook pagina van het VKC zijn wel meer afbeeldingen van personen die medailles dragen te vinden, maar helaas spreek ik geen Papiaments dus de bijbehorende teksten niet ontcijferen.
Een wilde gok is dat de medaille waar "KLM" op staat (linker persoon, 5e medaille van links) te maken heeft met het feit dat mensen van het VKC een tijdje KLM-vluchten hebben begeleid, zie dit nieuwsbericht: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... -vkc-stopt
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Janssen

Berichtdoor Janssen » 03 Sep 2014, 19:12

Bedankt voor de info. Ik heb een onderscheiding kunnen traceren, van de linker man de 2e onderscheiding van links. Deze is voor x aantal trouwe dienst. Jammer genoeg ben
ik de pagina kwijt waarop stond voor hoeveel jaar. De rest van de ongeïdentificeerde onderscheidingen zal wel moeilijk te traceren zijn. Ik denk dat ik daarom eens een mailtje
stuur betreffende die onderscheidingen. Maar zouden die Curacao'ers hun onderscheidingen opsturen naar Van Wielik of is op de Antillen ook een onderscheidingen opmaker :P
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

Terug naar “Identificatie”