Medaille van de Commissie van Erkentenis

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
Jeroen

Medaille van de Commissie van Erkentenis

Berichtdoor Jeroen » 06 Dec 2012, 19:39

Hallo

Deze penning heb ik laatst gekocht, de naam die hierop staat J. Holsdeiber kan ik nergens in terugvinden zelfs google geeft 0 resultaat op deze naam. Kan iemand mij helpen waar ik de namen terug kan vinden? of zijn er van de bronze penningen helemaal geen archieven?

Verder is de penning wat gehavend, maar voor mij nog in een zeer acceptabele en verzamelbare toestand.

Alvast bedankt
Bijlagen
IMG_9374.JPG
IMG_9373.JPG

Spraakverwarring

Re: Medaille van de Commissie van Erkentenis

Berichtdoor Spraakverwarring » 09 Dec 2012, 13:34

Bij het Nationaal Archief ( http://www.gahetna.nl ) vond ik 2 vermeldingen van de naam J. Holsdeiber in het archief van het Ministerie van Oorlog, Naamindex voorgedragenen Metalen Kruizen en Bronzen Medailles:
    Nationaal Archief, Den Haag, Metalen Kruizen en Bronzen Medailles, 1831-1834, nummer toegang 2.13.13.03, inventarisnummer 901 (bataljons veldartillerie)
    Nationaal Archief, Den Haag, Metalen Kruizen en Bronzen Medailles, 1831-1834, nummer toegang 2.13.13.03, inventarisnummer 1134 (6de bataljon artillerie nationale militie)

Merkwaardig genoeg kan ik in de voor de hand liggende genealogische zoeksites (genlias.nl, cbg.nl, FamilySearch.org) verder geen enkele vermelding van de naam Holsdeiber vinden.

Wellicht biedt een bezoekje aan het Nationaal Archief meer aanknopingspunten maar ik zou er niet teveel van verwachten.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Jeroen

Re: Medaille van de Commissie van Erkentenis

Berichtdoor Jeroen » 09 Dec 2012, 16:48

Spraakverwarring schreef:Bij het Nationaal Archief ( http://www.gahetna.nl ) vond ik 2 vermeldingen van de naam J. Holsdeiber in het archief van het Ministerie van Oorlog, Naamindex voorgedragenen Metalen Kruizen en Bronzen Medailles:
    Nationaal Archief, Den Haag, Metalen Kruizen en Bronzen Medailles, 1831-1834, nummer toegang 2.13.13.03, inventarisnummer 901 (bataljons veldartillerie)
    Nationaal Archief, Den Haag, Metalen Kruizen en Bronzen Medailles, 1831-1834, nummer toegang 2.13.13.03, inventarisnummer 1134 (6de bataljon artillerie nationale militie)

Merkwaardig genoeg kan ik in de voor de hand liggende genealogische zoeksites (genlias.nl, cbg.nl, FamilySearch.org) verder geen enkele vermelding van de naam Holsdeiber vinden.

Wellicht biedt een bezoekje aan het Nationaal Archief meer aanknopingspunten maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Bedankt voor uw reactie, misschien ga ik in de toekomst eens een bezoekje brengen aan het archief.

Terug naar “Identificatie”