Wat prijkt daar op dat jasje?

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
Iron Mike

Wat prijkt daar op dat jasje?

Berichtdoor Iron Mike » 07 Mar 2012, 11:23

Onderstaande foto is gemaakt tijdens de "slagings"ceremonie gehouden na het voltooien van een jungle training, verzorgd door het Franse Vreemdelingenlegioen. Daarbij gok ik dat de speld die nu op de linkerborstzak van de Sgt1 is bevestigd de "onderscheiding" is die behoort bij het voltooien van die training, mijn vraag gaat over de andere speld op zijn DT, namelijk die boven zijn NL wing; iemand enig idee waar deze speld van is? Noot; de Duitse collega op de achtergrond draagt hem ook op de linkerborsthelft.

Vreemde onderscheiding.jpg
"If you've done it, it ain't bragging"

René

Re: Wat prijkt daar op dat jasje?

Berichtdoor René » 07 Mar 2012, 20:18

Uitgaande van wat ik hier op internet kan vinden is juist het embleem boven de NL-wing het brevet-embleem van deze cursus.

Zie hier: http://fr.wikipedia.org/wiki/Centre_d%27entra%C3%AEnement_%C3%A0_la_for%C3%AAt_%C3%A9quatoriale

Ik ben dus wel benieuwd naar het embleem op zijn borstzak.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 07 Mar 2012, 20:20

Hmmm, dat is vreemd, want de US marine naast hem heeft dat embleem niet, maar dat andere wel...misschien 2 emblemen voor 1 cursus?

Marijn

Berichtdoor Marijn » 09 Mar 2012, 20:42

http://perso.modulonet.fr/~tanghedo/brevets_paras.htm

Maar wel apart idd. Het LE traint haar commandos in Frans Guyana en heeft als brevet daarom het Commando Guyane ( http://www.asmc.de/de/Ausruestung/Abzeichen/International/Franzoesische-Abzeichen/Abzeichen-franz-Commando-Guyane-p.html )

Volgens mij is deze ook wel eens aan Nederlandse Mariniers uitgereikt.

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 10 Mar 2012, 00:33

Thnx Marijn!! En dat embleem is ook DAAR pas uitgereikt, dus ze hebben ook een mil zelfverdedigingsmodule doorlopen? Hmmm...

marc 75

Berichtdoor marc 75 » 11 Mar 2012, 21:38

hallo

hij draagt het brevet van instructeur clinch

en ziehier de drie modellen

groeten
Marc
Bijlagen
brevet jungle.jpg
brevet instructeur.jpg

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 12 Mar 2012, 07:14

Marc, merci beaucoup!

Vraagje; hoe zie jij op de foto het verschil tussen het "brevet instructeur" (onderste toegevoegde foto van jou) en het "brevet instructeur sports combat"? Of heeft de toegevoegde versie van jou iets te maken met de jungletraining?

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 25 Jul 2012, 17:27

MCPJSmits schreef:Onderstaande foto is gemaakt tijdens de "slagings"ceremonie gehouden na het voltooien van een jungle training, verzorgd door het Franse Vreemdelingenlegioen. Daarbij gok ik dat de speld die nu op de linkerborstzak van de Sgt1 is bevestigd de "onderscheiding" is die behoort bij het voltooien van die training, mijn vraag gaat over de andere speld op zijn DT, namelijk die boven zijn NL wing; iemand enig idee waar deze speld van is? Noot; de Duitse collega op de achtergrond draagt hem ook op de linkerborsthelft.

[img]Vreemde%20onderscheiding.jpg[/img]

Wat ik nu ga zeggen heeft niet direct iets te maken met de vraag in de quote, maar ik heb deze 'veteraan'
( hij is nog gewoon in actieve dienst) bij toeval leren kennen en de hand geschud tijdens afgelopen
veteranendag. Klein mannetje van +/- 1.75 meter maar ontzettend aardig en gedreven in wat hij doet.
Gelijk gefeliciteerd en gezegd dat hij na zijn LMB contract eens bij het KCT moet gaan kijken.

Hbo

Berichtdoor Hbo » 31 Mei 2013, 17:11

Misschien wel leuk voor de geïnteresseerden, in ieder geval tot 2003 kreeg men voor het behalen van de jungle training in Frans Guyana deze speld, tegenwoordig ontvangt men de speld zoals die hier al vermeld staat (aguerrissement jungle), maar vanaf wanneer dat precies is weet ik niet.
Bijlagen
foto kopie.JPG
foto.JPG

Terug naar “Identificatie”