Onbekende leuke set!

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
Edwin

Onbekende leuke set!

Berichtdoor Edwin » 14 Dec 2011, 17:02

Iemand enig idee van wie deze set geweest is?
Off. Oranje nassau civiel
Kruis voor Verdienste
OHK met 1 gesp, nederland mei 1940
off. 25 jr. trouwe dienst
25 jub. Prins Bernhard en Prinses Juliana
Order of the Aztec 4e klasse Mexico
Legion d'Honneur Frankrijk
Orde St. Olaf Noorwegen.
Bijlagen
Medaille miniatuurspang a.JPG
groeten Edwin, voor vragen of bezichtiging van mijn collectie 072 5039201 na 18.00 uur en in het weekend na 10.00 uur.

Sjors

Re: Onbekende leuke set!

Berichtdoor Sjors » 23 Dec 2011, 15:37

Hallo Edwin,

Ik denk dat W.R.A. van Tuyll van Serooskerken wel eens de gezochte persoon zou kunnen zijn.

Groet Sjors

Herman V

Berichtdoor Herman V » 23 Dec 2011, 16:27

Sjors,

ik ben bang van niet. Jouw kandidaat heeft heel andere onderscheidingen dan die in de foto te zien zijn.

W.R.A. Baron van Tuyll van Serooskerken had het Bronzen Kruis, Ereteken voor Orde en Vrede met 4 gespen, het Officierskruis en een Ridder-Expectant kruis in de Nederlandse Orde van Sint Jan.

Helaas.

mvg
Herman V

Edwin

Berichtdoor Edwin » 23 Dec 2011, 22:12

Deze miniset komt van de MPO veiling, de grote set was er ook maar daar ontbraken de 1e en laatste medaille (teruggave plicht?). Die persoon bood later niet op de miniatuurset en die vond ik toch wel leuk.
groeten Edwin, voor vragen of bezichtiging van mijn collectie 072 5039201 na 18.00 uur en in het weekend na 10.00 uur.

Herman V

Berichtdoor Herman V » 24 Dec 2011, 12:12

Klopt, de koper van de modelset (dat ben ik overigens niet) heeft hem laatst aan me laten zien.
Het Kruis van Verdienste is een echte oorlogsslag van Gaunt. Hoogstwaarschijnlijk is deze uitgereikt voor Engelandsvaart.
De Mexicaanse Officier in de Orde van de Azteekse Adelaar is echt een hele mooie.
Het officierskruis heeft het cijfer XXV. Die vent vinden in de Naam en Ranglijsten zou dus moeten lukken met deze combinatie. Of al zijn buitenlandse kruizen moeten niet opgenomen zijn in de ranglijst, dan wordt het nog een hele klus.

De twee ontbrekende kruizen vervangen is overigens best wel lastig. Een civiele Officier Oranje Nassau is zo op de kop getikt, alleen de Ridder in de Noorse Olafs Orde zonder de zwaarden wordt best wel lastig.
Net zoals in Nederland moet men Noorse Ordes ook terugsturen bij overlijden.

Herman V

Herman V

Berichtdoor Herman V » 26 Dec 2011, 17:51

Ik heb afgelopen dagen, tussen het vele eten door :P , een paar Naamlijsten doorgeplozen. De combinatie KV- OHK1 en XXV levert al zo'n 10 namen op :cry: . Als je de OHK zonder gesp meetelt al zo'n 15.

Als je de personen bekijkt die de Mexicaanse Azteekse Adelaarsorde hebben ontvangen (AAM4) is er weer niemand met een Nederlandse Kruis van Verdienste. Beetje een dead end.

Wellicht is hij Marine- of Marinierofficier geweest.

Herman V

Benny Vinke

Berichtdoor Benny Vinke » 21 Jul 2012, 19:54

modelset
Bijlagen
decorations-netherlands-nederland-7107a.jpg

Terug naar “Identificatie”