Wat is dit voor baret & Wings bij deze 'veteraan'?

Voor het identificeren van onbekende voorwerpen en personen.
sgt2011

Wat is dit voor baret & Wings bij deze 'veteraan'?

Berichtdoor sgt2011 » 14 Jun 2016, 18:11

Vet2013.JPG

Weet iemand van welke eenheid deze baret insigne is en deze 'veteraan' draagt ook parawings alleen is mij niet echt duidelijk welke dit zijn en of ze hem toebehoren. Iemand?

Spraakverwarring

Re: Wat is dit voor baret & Wings bij deze 'veteraan'?

Berichtdoor Spraakverwarring » 14 Jun 2016, 20:40

Lijkt me gewoon een VN-baret. De parawings kan ik zo niet thuisbrengen, niet echt mijn specialiteit.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

moos

Berichtdoor moos » 14 Jun 2016, 20:54

Gewone VN baret met Engels officiers VN embleem (Engelse officieren moeten altijd iets anders hebben). Deze emblemen waren te koop in de UNPROFOR PX op de diverse bases o.a. die in Busovaca waar ik de mijne vandaan heb ;-)

Bovenste wing lijkt me Egyptisch.

Onderste zo ff geen idee
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Hbo

Berichtdoor Hbo » 14 Jun 2016, 21:32

Ik denk eerder aan de 'Navy and Marine Corps parachutist insignia'. Als dit een unprofor veteraan is, ben ik wel eerder geneigd te denken dat hij het insigne voor optreden onder gevechtsomstandigheden eigenlijk niet hoort te dragen...

moos

Berichtdoor moos » 14 Jun 2016, 21:42

Als dit een unprofor veteraan is, ben ik wel eerder geneigd te denken dat hij het insigne voor optreden onder gevechtsomstandigheden eigenlijk niet hoort te dragen..

Er zijn mensen die meer uitzendingen hebben gehad. Ben ook ooit begonnen in Irak in 1991 en (voorlopig) gestopt in Afghanistan met nog drie tussen haltes.

In 2005 is er een grote oefening geweest in Egypte waar diverse landen aan deelnamen, o.a. de KL met delen van de luchtmobiele brigade. Volgens mij zijn er toen ook heen en weer paratrainingen gedaan met bijbehorende wings.

11E

Berichtdoor 11E » 14 Jun 2016, 22:44

Eens met hbo. Kan me niet herinneren dat het gevechtsinsigne in deze vorm voor vn operaties is uitgereikt.

moos

Berichtdoor moos » 15 Jun 2016, 07:58

Eens met hbo. Kan me niet herinneren dat het gevechtsinsigne in deze vorm voor vn operaties is uitgereikt.

Waarom staart iedereen zich blind op die blauwe baret. Er zijn hoopjes militairen die een VN missie gedraaid hebben en vervolgens in Afghanistan een gevechtsinsigne verdiend hebben.

Militairen draaien meerdere missies tegenwoordig, komt mss als een verrassing maar is wel zo.

Kijk naar het setje rechts: 2 VN missies en een uitzending Afghanistan.

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 15 Jun 2016, 14:07

Welk setje? Ben het wel volledig eens met je uitleg. En dat iemand een andere baret koopt maar wel een UN baret en daarvoor gediend heeft soit.

moos

Berichtdoor moos » 15 Jun 2016, 16:25

Welk setje?
van mijn profielfoto.

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 15 Jun 2016, 19:54

Oh :D

Arie

Berichtdoor Arie » 16 Jul 2016, 09:53

Geweldige opmerkingen hier over deze 'veteraan' zijn baret en wings, met allerlei wilde beweringen en theoriën. Ik wil de mist wel wat laten opklaren hoor voor al de deskundigen hier. De baret m/embleem is van tijdens mijn eerste UNTSO-missie op de Golan Heights (uit de Canadese PX btw). De bovenste wing is de Indonesische TNI-AD parawing en de onderste is de IDF parawing. Het gevechtsinsigne is toegekend tijdens de 2e Lebanonoorlog in juli 2006 als UNMO Ops Off OGG. Nog meer vragen?

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 29 Aug 2016, 16:44

Nou 'Arie' als jij de persoon bent die je zegt te zijn gezien je antwoorden dan ben ik erg benieuwd hoe jij als NL militair aan de TNI-AD en de IDF parawings komt .Daarbij voor een 2006 veteraan ben je wel snel verouderd dan in 10 jaar tijd.

dutchmetal

Berichtdoor dutchmetal » 01 Jun 2017, 06:59

Wat leuk, scroll je wat rond over het forum kom je opeens een foto van je eigen oom (kapitein bd) tegen met zijn prachtige en unieke wings, als 1 van de beste en meest ervaren para's van Nederland.

sgt2011

Berichtdoor sgt2011 » 18 Okt 2017, 10:23

Nou, misschien kan of wil jij dan wat klaarheid geven over die "oom" als 1 vd beste en meest ervaren Para's van Nederland. Oud cdo? of marinier-cdo? of wat? en hoe komt hij aan die wings dan en waar en wanneer behaalt?

Herman V

Berichtdoor Herman V » 18 Okt 2017, 18:51

Ik zie trouwens geen enkel uniform op de foto. De commotie ontgaat mij een beetje.

De feiten: Kapitein bd Arie is gefotografeerd op een Veteranendag in een burgeroutfit van zo te zien een VN t-shirt met hierop een zwart vest. Op dit vest heeft hij een aantal emblemen geprikt en zijn oude VN baret opgezet.

Ik zie zelfs dat Arie uitleg heeft gegeven hierover. Hij heeft de emblemen in het verleden blijkbaar verdiend. Dus waarom Arie en dutchmetal ineens 'klaarheid' moeten geven ontgaat me een beetje. Je mag op je burgeroutfit van alles prikken zonder dat enig uniform voorschrift geschaad wordt.

Graag verder communiceren via pb sgt2011. Jij begint nu met de woorden oud cdo en marinier-cdo te gooien. Het gaat een kant op die niet meer leuk en interessant is voor dit forum.

Groeten,
Herman

Marijn

Berichtdoor Marijn » 18 Okt 2017, 21:26

@Arie, dank voor de uitleg! Ik heb nog wel een vraag: zou u ons hier willen verblijden met een foto van uw medailles? Dat moet, zeker voor de leden hier, een interessante set zijn! En nu ben ik ook wel benieuwd naar een overzicht van uw carrière :)

Terug naar “Identificatie”