Geboorte penning prinses Amalia

Voor alle onderscheidingen die niet in de bovenstaande categorieën vallen. (Zowel erkende als niet erkende)
Frank

Geboorte penning prinses Amalia

Berichtdoor Frank » 12 Feb 2013, 10:50

Ik heb de geboorte penning van prinses Amalia gekregen in 2003, maar heb eigenlijk nooit het achterliggende verhaal ervan
gesnapt. Ik weet wel dat het voor de geboorte van prinses Amalia is maar heb eigenlijk nooit geweten aan wie deze penningen
allemaal zijn uitgereikt. Maar is toch wel een verschil tussen een penning en een onderscheiding ? Zover ik weet heb ik alleen nog
maat de penning aan het oranje lint zoals linksonder de afbeelding te zien is. Heeft iemand meer informatie over deze penning ?

Afbeelding
~ Frank Habets

Spraakverwarring

Re: Geboorte penning prinses Amalia

Berichtdoor Spraakverwarring » 12 Feb 2013, 11:04

De penning midden op de foto is een souvenir dat je zelf kunt kopen. Als de koper 'm vervolgens weggeeft aan iemand anders dan is 'ie met een deftig woord inderdaad "uitgereikt" maar enige status heeft dat natuurlijk niet. Als ik het wel heb is hij destijds uitgebracht door Koninklijke Begeer. Je afbeelding toont verder een "eerste dag envelop" (mooie envelop met speciale postzegel en dito stempel), da's eveneens zo'n souvenir. De medaille of penning aan het lint kan ik zo even niet thuisbrengen (foto te onduidelijk) maar als daar ook Amalia op staat zal ook dit zal een souvenir zijn zonder enige officiële status.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Frank

Re: Geboorte penning prinses Amalia

Berichtdoor Frank » 12 Feb 2013, 13:27

de penning aan het oranje lint is in feite gewoon deze penning maar dan aan een lint :roll:

Afbeelding

Ik heb toentertijd niet gekocht maar gekregen van mijn school. Just curious :roll: :)
~ Frank Habets

Terug naar “Overige Nederlandse onderscheidingen”