Medaille's opmaken, waar kan dat?

JRHimself

Medaille's opmaken, waar kan dat?

Berichtdoor JRHimself » 15 Jun 2007, 16:20

In nederland zijn er verschillende mensen & bedrijven die onderscheidingen opmaken & batons samen stellen(voor militairen en burgers), de vraag is: "Waar kan dat"?

dit kan o.a. bij:

Van Wielik

Bovomed

medaillewebshop

klik op de naam voor een doorverwijzing naar de desbetreffende website

aanvullingen zien we graag van iedereen :wink:

René

Re: Medaille's opmaken, waar kan dat?

Berichtdoor René » 03 Okt 2009, 14:47

Nog een adres:

Onderscheidingenhuis St Oedenrode.

http://www.onderscheidingenhuis.nl

Doen ook aan oa het 'inlijsten' van medailles
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

martijn

Berichtdoor martijn » 17 Okt 2009, 18:28

Ik weet ook nog wel een goed adresje hiervoor.
Ik heb ze zelf hier namelijk laten opmaken en zien er zeer goed uit.

http://home.kpn.nl/roos5721/index.htm

Alex

Berichtdoor Alex » 17 Okt 2009, 20:46

Het setje op de homepage geeft weinig vertrouwen. Gesp ISAF op HVO zit niet netjes bovenaan en gesp ISAF op NAVO medaille ontbreekt geheel.
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

martijn

Berichtdoor martijn » 23 Okt 2009, 09:40

Volgens mij komt de gesp isaf alleen op de hvo net zoals bij een eufor operatie.
Dit heeft van Wielik namelijk bij ook al een keer eerder gedaan.
Weet iemand hoe dit officieel moet???

Joe

Berichtdoor Joe » 15 Nov 2009, 21:11

martijn schreef:Volgens mij komt de gesp isaf alleen op de hvo net zoals bij een eufor operatie.
Dit heeft van Wielik namelijk bij ook al een keer eerder gedaan.
Weet iemand hoe dit officieel moet???

Op de HVO hoort de (Nederlandse)ISAF-gesp zitten (dus dat is goed) en op de NATO-medaille hoort de bij die medaille horende ISAF-gesp zeker wel te zitten.

groet,
Joe

tuppie65

Berichtdoor tuppie65 » 02 Mar 2010, 22:10

inderdaad prutswerk.
zelfs de linten liggen niet tegen elkaar aan maar iets over elkaar heen of er zit ruimte tussen en het lint van de trouwe dienst is weer veel te smal door deze overlappingen. zeker nooit gehoord dat het lint van de eerste medaille 42mm moet zijn en dat vanaf de 2e medaille in de groep alle lintjes 27 mm breed MOETEN zijn.
ze praten zelf over de richtlijnen waar de opmaak aan moet voldoen.....ze houden zich zelf er niet eens aan
jammer dat een bedrijf zo omgaat met de verdienste van een ander ik zou me schamen om de medailles zo af te leveren.
nee , hier laat ik ze echt niet opmaken.

ik stuur mijn spullen wel op naar st. oedenrode die houden zich WEL aan de richtlijnen daar krijg je waar voor je geld!!!!

RbP

Berichtdoor RbP » 03 Mar 2010, 19:50

tuppie65 schreef:...dat het lint van de eerste medaille 42mm moet zijn en dat vanaf de 2e medaille in de groep alle lintjes 27 mm breed MOETEN zijn.

Hoi Tuppie65,

Waar zijn de algemene richtlijnen voor het opmaken te vinden. In een aantal instellingsbesluiten staat wel de informatie dat het versiersel is verbonden aan een lint van veelal 27 mm breedte, maar alleen de instellingsbesluiten van het ereteken voor orde en vrede en van het het Nieuw-Guinea Herinneringskruis zeggen voor zover ik weet iets over de breedte van het lint in opgemaakte vorm (allebei overigens 48mm, resp. art.2, 2e lid en art.4, 2e lid).

Ben zelf overigens ook zeer tevreden met Onderscheidingehuis St. Oedenrode.

Rob
"Was ist ein Orden? Ein kostensparender Gegenstand, der es ermöglicht, mit wenig Metall viel Eitelkeit zu befriedigen" (Aristide Briand)

Sjors

Berichtdoor Sjors » 04 Mar 2010, 07:18

Hallo Allemaal,

Ik denk eigenlijk dat elk bedrijf wel eens wat steekjes laat vallen.
En ik heb bij iedere opmaker wel fouten gezien. Zo staan op de site van het onderscheidingenhuis in St.Oedenrode ook medaillesets opgemaakt met cyfers op de navo non article 5 medailles. Dus ook hier is het niet helemaal volgens de regels.
Echter het werk ziet er wel beter uit als de site getoond in dit onderwerp.

Mvg

Sjors

ErikMuller

Berichtdoor ErikMuller » 04 Mar 2010, 22:26

martijn schreef:Ik weet ook nog wel een goed adresje hiervoor.
Ik heb ze zelf hier namelijk laten opmaken en zien er zeer goed uit.

http://home.kpn.nl/roos5721/index.htm

Wekt ook erg veel vertrouwen:
foto Inhuldigingsmedaille komt van de MP-bundel site
foto Vrijwilligersmedaille komt van mijn site.

René

Berichtdoor René » 11 Jul 2010, 09:08

Sjors schreef:Hallo Allemaal,

Ik denk eigenlijk dat elk bedrijf wel eens wat steekjes laat vallen.
En ik heb bij iedere opmaker wel fouten gezien. Zo staan op de site van het onderscheidingenhuis in St.Oedenrode ook medaillesets opgemaakt met cyfers op de navo non article 5 medailles. Dus ook hier is het niet helemaal volgens de regels.
Echter het werk ziet er wel beter uit als de site getoond in dit onderwerp.

Mvg

Sjors

Ik heb ze een mailbericht gestuurd waarin ik aangaf zeer gecharmeerd te zijn van de opmaak hun website, maar waarin ik tevens aangaf hetgeen Sjors ook heeft geconstateerd.
Als antwoord kreeg ik terug

Dank voor uw reactie.
Gaarne geef ik u uitleg betreft deze foto met cijfers:
Er worden inderdaad geen nato cijfers meer uitgereikt. Daar deze personen wel de nato medaille meerdere keren hebben ontvangen is daar een cijfer op geplaatst

Ik heb hen daarop het volgende als reactie doen toekomen:

Dank voor de uitleg.

Toch nog een kleine aanvulling mijnerzijds.
Als collega ben ook ik bekend met het meerdere malen uitreiken van de NATO medaille aan een collega. We zien het nu veelvuldig gebeuren in Afghanistan.
Dit is echter niet correct en is een fout van de sectie S1 van de desbetreffende eenheid (ISAF -> sie S1 TFU).
Het is de sectie S1 die de aanvragen doet bij de NAVO voor de medaille. De sie S1 zou het personeel wat reeds een tour heeft gedraaid niet op de lijst met aanvragen mogen plaatsen, aangezien de NATO stelt dat er slechts één maal een medaille wordt toegekend. Deze toekenning geschiedt voor een aaneengesloten of cumulatieve tijd van meer dan 30 dagen. Een tweede tour (en verder) moet dus worden gezien in het kader van het cumulatief laten tellen van de tijd en is dus geen grond voor toekenning van (wederom) een medaille. Anders had de NAVO wel het systeem van cijfers behouden, nietwaar.
Naast het feit dat veel medewerkers van de sectie S1 niet op de hoogte zijn van het feit dat er geen tweede medaille kan/mag worden aangevraagd, wordt er soms ook wel gedacht dat het 'sneu' is voor dit personeel om niets te ontvangen en wordt er dus bewust (onterecht) een tweede medaille aangevraagd.

Het feit dat de NAVO formeel de medaille maar één keer toekent en geen cijfers (toe)kent op de huidige herinneringsmedailles houdt automatisch in dat er (formeel) ook geen cijfers kunnen worden toegevoegd bij de opmaak.

Ik heb er begrip voor dat jullie, als bedrijf, slechts uitvoering geven aan de wensen van de klant. Als deze aangeeft cijfers te willen hebben op de NAVO medaille is dat aan de klant zelf, er dan vanuit gaande dat deze klant er expliciet om vraagt.
Ik vindt het persoonlijk echter erg jammer om te zien dat juist deze (formeel foute) sets als voorbeeld worden gebruikt op jullie site.

Dit laatste was dan ook de reden om jullie mijn bericht te doen toekomen.

Met collegiale groet

Het is jammer te moeten constateren dat zij deze foto's blijven gebruiken op hun website.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

René

Berichtdoor René » 30 Okt 2011, 09:57

De inhoud van het hier bovenstaande bericht is (natuurlijk) verouderd m.i.v. 01-01-2011.
Vanaf die datum heeft de NAVO de 'numerals', voor zowel baton als medaille weer ingevoerd.
Zij het dat deze nu geheel anders van vorm zijn.

Ik heb vernomen dat het nu metalen 'plakplaatjes' zijn van miniatuur formaat.

Blijft dus staan dat de foto's op de genoemde website helaas geen correcte opmaak tonen.

P.S. Roos onderscheidingen heeft een nieuwe website: http://roosonderscheidingen.nl/

Joe

Berichtdoor Joe » 09 Mar 2013, 23:03

https://www.facebook.com/medaille.webshop

JRHimself schreef:In nederland zijn er verschillende mensen & bedrijven die onderscheidingen opmaken & batons samen stellen(voor militairen en burgers), de vraag is: "Waar kan dat"?

dit kan o.a. bij:

Van Wielik

Bovomed

medaillewebshop

klik op de naam voor een doorverwijzing naar de desbetreffende website

aanvullingen zien we graag van iedereen :wink:

René

Berichtdoor René » 15 Jul 2015, 22:30

Sinds enige tijd ook actief in het opmaken van onderscheidingen: King Medals.

Website: http://king-medals.webnode.nl/

Terug naar “Opmaken van onderscheidingen”