Duitse onderscheiding de heer John Wagemans

Roel
Moderator

Duitse onderscheiding de heer John Wagemans

Berichtdoor Roel » 23 Okt 2008, 08:46

Op woensdag 15 oktober ontving John Wagemans uit Heythuysen uit handen van dr. Thomas Läufer, de Duitse ambassadeur in Nederland, het Verdienstkreuz am Bande der Bundesrepublik Deutschland. Burgemeester Verhoeven was aanwezig als trotse getuige van deze bijzondere ceremonie.

John Wagemans heeft de onderscheiding ontvangen voor zijn jarenlange inzet om Nederlandse en Duitse veteranen uit de Tweede Wereldoorlog te verbroederen. Het Verdienstkreuz am Bande der Bundesrepublik is te vergelijken met die van Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Het is zeer bijzonder dat een dergelijke Duitse onderscheiding aan een buitenlander wordt uitgereikt.

Het is de tweede hoge onderscheiding die de heer Wagemans ontvangt. In 2004 werd hij om dezelfde reden al benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. De heer Wagemans is al 30 jaar lid van diverse organisaties voor oud-strijders. Hij hoort onder meer tot de Bond van Wapenbroeders, de Unie van Nederlandse Veteranen en is erelid van de Vereniging Oud-Mariniers.

Daarnaast is hij een van de initiatiefnemers voor het Monument van Verdraagzaamheid, dat sinds 2001 in Haelen staat. De jaarlijkse herdenking bij dit monument vindt dit jaar plaats op 13 november aanstaande. Veteranen, vertegenwoordigers van het voormalig verzet, oorlogsslachtoffers, scholieren en diverse nationale en internationale hoogwaardigheidsbekleders zullen deze plechtigheid bijwonen.

Namens het gemeentebestuur ontving de heer Wagemans, uit handen van burgemeester Verhoeven, een bijzonder beeld van een kunstenares uit Leudal.

John van harte gefeliciteerd!

John zit samen met mij en enkele andere in het comité dat deze herdenking organiseert!
Bijlagen
john.jpg
john.jpg (40.9 KiB) 6442 keer bekeken
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Terug naar “Duitsland”