Medaille de la Defense Nationale voor Kapitein Van der Veer

René

Medaille de la Defense Nationale voor Kapitein Van der Veer

Berichtdoor René » 19 Okt 2012, 21:37

Kapitein Jeffrey van der Veer heeft vandaag, 19 oktober 2012, de Medaille de la Defense Nationale in zilver mogen ontvangen.
De medaille uitreiking vond plaats op de Franse mijnenjager Croix du Sud.
Kapitein Van der Veer ontving de onderscheiding vanwege de gezamenlijke Nederlandse/Franse inspanning te Deh Rawod Uruzgan in 2009.

Bron: Kapitein Van der Veer op LinkedIn.
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)

Alex

Frans marineschip decor medaille-uitreiking

Berichtdoor Alex » 22 Okt 2012, 16:45

22 oktober 2012
Een Franse medaille ontvangen aan boord van een Frans marineschip. Die eer hadden 17 landmachtmilitairen afgelopen vrijdag. Ze kregen het ereteken vanwege hun samenwerking met Franse militairen tijdens hun uitzending naar Afghanistan.
“Ik deed gewoon mijn werk in Afghanistan. De taken op personeelsgebied die ik deed voor onszelf én de Fransen en de manier waarop, waren voor mij niet zo bijzonder, maar volgens de Fransen wel”, zei luitenant Van Hest die met de Bravocompagnie van 17 Pantserinfanteriebataljon in 2009 op uitzending was. Uit handen van de Franse defensieattaché, kapitein-ter-zee Arnaud d'Aboville kregen hij en 16 mede-landmachters de Medaille Commémorative Française of de Medaille de la Défense Nationale uitgereikt aan boord van de Croix du Sud. De Franse mijnenjager, met standplaats Brest, was voor de ceremoniële gelegenheid aangemeerd in de haven van Scheveningen.
Het leeuwendeel van de gedecoreerden ontving al tijdens hun uitzending een Franse medaille, maar dit bleek niet de juiste te zijn. Op de Croix du Sud werd iedereen voorzien van de correcte onderscheiding.
De Medaille Commémorative Française is een herinneringsmedaille die wordt uitgereikt aan Franse militairen na een uitzending. Dit eremetaal kan ook aan buitenlandse militairen worden toegekend. De Medaille de la Défense Nationale geldt als eerbetoon aan buitenlandse militairen voor bijzondere verdiensten verricht voor het Franse ministerie van defensie.
FRA medaille1.jpg

Bron: http://www.defensie.nl/landmacht/actuee ... uitreiking
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister - Goethe

officier

Re: Medaille de la Defense Nationale voor Kapitein Van der V

Berichtdoor officier » 22 Okt 2012, 17:42

Afbeelding
Medaille de la defense nationale (afbeelding is in goud)
Afbeelding
Medaille commemorative francaise
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Iron Mike

Berichtdoor Iron Mike » 23 Okt 2012, 07:32

Dubbel decoreren?
"If you've done it, it ain't bragging"

Ed van Engeland
Moderator

Berichtdoor Ed van Engeland » 24 Okt 2012, 00:02

MCPJSmits schreef:Dubbel decoreren?

inderdaad, dat was ook mijn gedachte... :)
- sic Gloria transit Mundi -

Terug naar “Frankrijk”