Thijs Hendrix ontvangt hoge Franse onderscheiding

Henk-Willem
Moderator

Thijs Hendrix ontvangt hoge Franse onderscheiding

Berichtdoor Henk-Willem » 31 Mei 2011, 11:09

Burgemeester Van Soest was eregast bij de uitreiking van de hoge Franse onderscheiding 'Chevalier dans l'Ordre du Mérite Agricole' aan Thijs Hendrix, directeur van het Boxmeerse Hendrix Genetics. Hieronder volgt zijn persoonlijke relaas.

Vrijdag 27 mei j.l. had ik de eer, samen met Wethouder Jos de Graaf, aanwezig te mogen zijn bij een wel zeer bijzondere gelegenheid. Op die dag ontving namelijk de heer Thijs Hendrix, directeur van Hendrix Genetics, gevestigd in Villa De Körver te Boxmeer, uit handen van de Franse Ambassadeur in Nederland, Zijne Excellentie Jean-Francois Blarel, de hoge Franse onderscheiding 'Chevalier dans l'Ordre du Mérite Agricole'.

Deze onderscheiding viel hem ten deel vanwege zijn grote inzet gedurende vele jaren ten behoeve van de samenwerking tussen de Franse en Nederlandse ondernemingen op het gebied van de landbouw. De onderscheiding is verleend door de Franse Minister van Landbouw voor professionaliteit en verdienste op agrarisch gebied. De uitreiking vond plaats op het familiebedrijf "Saazehof" te Ospel. Thijs Hendrix werd ook als persoon geëerd, als mens en als ondernemer die zich met visie inzet voor de agrarische sector en deze vooral op Europees niveau wil doorontwikkelen. Deze visie gekoppeld aan zijn sterke passie voor het verleden en met een groot respect voor wat zijn voorvaderen hebben opgezet heeft er toe geleid dat het bedrijf Hendrix Genetics inmiddels een wereldwijd erkende speler is op de Europese markt en ver daarbuiten. Vandaar dat bij de ceremonie ook de volksliederen van Frankrijk, Nederland en van Europa ten gehore werden gebracht. En natuurlijk was er ook het overeenkomstig vlagvertoon, inclusief de vlaggen van Brabant en Limburg.

Het was een indrukwekkende bijeenkomst, waarbij als eregasten ook aanwezig waren de burgemeester van Nederweert, waar Ospel toe behoort, de heer Henk Evers, de honorair consul van Frankrijk in Limburg, de heer Camille Oostwegel, de honorair consul van Frankrijk in Noord-Brabant, de heer Peter Louwers en de erevoorzitter van Hendrix Genetics, de heer Alain Audubert.

Als burgemeester van Boxmeer gaf mij deze bijeenkomst een warm en trots gevoel. Door bedrijven als Hendrix Genetics en ondernemers als Thijs Hendrix blijft Boxmeer in de veterinaire wereld een naam van importantie. Soms beseffen wij ons maar half welke wereldspelers wij in huis hebben. En toen ik hoorde dat Boxmeer in Frankrijk wordt genoemd als de meest noordelijke gemeente van Frankrijk keerde ik vanuit Limburg met trots terug naar ons mooie Boxmeer.

BRON: www.nieuwsbank.nl
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Frankrijk”