Pauselijke onderscheiding voor Jan van der Looij uit Best

Henk-Willem
Moderator

Pauselijke onderscheiding voor Jan van der Looij uit Best

Berichtdoor Henk-Willem » 20 Jul 2014, 21:00

BEST - Jan van der Looij ( 75) heeft zondag na de openluchtviering op het Vuurdoornplein in Best de pauselijke onderscheiding Pro Ecclesia et Pontifice uitgereikt gekregen. De bijbehorende versierselen werden hem opgespeld door pastor Dré Brouwers.

Hij kreeg deze onderscheiding omdat hij gedurende 14 jaar ruim 40 uur per week als vrijwilliger beschikbaar was en is voor de Odulphusparochie waar hij verschillende functies heeft vervuld; waaronder penningmeester en vicevoorzitter van het kerkbestuur. Mede door zijn uitgebreid netwerk is het aantal vrijwilligers uitgegroeid tot bijna 350.

Zijn belangrijkste taak nu is het coördineren van de verschillende werkgroepen. Zichtbaar ontroerd nam hij de hoge onderscheiding in ontvangst. "Deze pauselijke onderscheiding had ik niet verwacht, temeer omdat iemand zoals ik die eerder een koninklijke onderscheiding voor zijn werk heeft gekregen, normaliter niet in aanmerking komt voor deze eer. Eigenlijk verdient mijn vrouw een groot compliment omdat ze me toestaat zo vaak voor de parochie op stap te gaan."

Na afloop van de dienst feliciteerde het Sint Odulphusgilde uit Best Jan van der Looij met 'tromgeroffel en een vendelgroet'.

BRON: http://www.ed.nl/
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “"Bene Merenti" en "Pro Ecclesia et Pontifice"”