Raadsel mbtHenk Brinkgreve ridder MWO

erikscollectables
Moderator

Raadsel mbtHenk Brinkgreve ridder MWO

Berichtdoor erikscollectables » 29 Mar 2009, 15:12

Ik ben bezig een ridderpagina te maken over Henk Brinkgreve. Toevallig ken ik de nabestaanden prive (buiten het studiethema om) en kreeg ik vandaag een aantal foto's van de MWO die nog in familiebezit is.

De MWO is posthuum in 1946 uitgereikt. Deze bevind zich echter in een doos die ik niet kan thuisbrengen. De doos is Engels met de naam van Brinkgreve en de rang van lt die hij in 1940 (daar is de doos gedateerd) ook had.

In de familie moet ook nog een Engelse medaille zijn (er werd gesproken over For Gallantry maar ik weet nog niet om welke medaille het gaat) mogelijk dat die in deze doos heeft gezeten.

De familie gaat ook nog op zoek maar misschien kan iemand mij hier verder helpen?! Wat is deze doos!!!
Bijlagen
DSCF0176.JPG
DSCF0176.JPG (176.31 KiB) 8721 keer bekeken
DSCF0174.JPG
DSCF0174.JPG (226.8 KiB) 8723 keer bekeken

G.A. Kruys

Berichtdoor G.A. Kruys » 29 Mar 2009, 16:41

Eigenaardig, ik heb eens een pak laten maken bij Jones Chalk & Dawson, dat was vroeger een kleermaker in Londen. Zij maakten ook uniformen als ik het mij goed herinner. Hoe het labeltje van die firma in die doos terecht komt begrijp ik niet, een stukje zelfwerkzaamheid denk ik.

erikscollectables
Moderator

Berichtdoor erikscollectables » 29 Mar 2009, 17:13

G.A. Kruys schreef:Eigenaardig, ik heb eens een pak laten maken bij Jones Chalk & Dawson, dat was vroeger een kleermaker in Londen. Zij maakten ook uniformen als ik het mij goed herinner. Hoe het labeltje van die firma in die doos terecht komt begrijp ik niet, een stukje zelfwerkzaamheid denk ik.

Dat zou heel goed kunnen! Een uniformlabeltje als een herinnering toegevoegd.

Groet, Erik

Schiavona13

Berichtdoor Schiavona13 » 29 Mar 2009, 19:46

Description Name Brinkgreve, Hendrik
Rank: Major
Service No: 393
Regiment: Royal Netherlands Army
Theatre of Combat or Operation: British To Foreign: Various Allies for Special Services 1945 - 1953
Award: Certificate of Commendation Posthumous
Date of Announcement in London Gazette: 01 January 1946

Date 1941-1953
Catalogue reference WO 373/184
Dept Records created or inherited by the War Office, Armed Forces, Judge Advocate General, and related bodies
Series War Office and Ministry of Defence: Military Secretary's Department: Recommendations for Honours and Awards for Gallant and Distinguished Service (Army)
Piece BRITISH AWARDS TO FOREIGN: To various allies (not gazetted) (for special services: mainly Europe)
Gezocht Alles met betrekking tot Eere- en presentatie sabels

erikscollectables
Moderator

Berichtdoor erikscollectables » 01 Apr 2009, 20:17

Hoort hier een onderscheiding bij of is dit alleen een document?
Iemand op het forum die hier meer van weet?

Groet, Erik

Schiavona13 schreef:Description Name Brinkgreve, Hendrik
Rank: Major
Service No: 393
Regiment: Royal Netherlands Army
Theatre of Combat or Operation: British To Foreign: Various Allies for Special Services 1945 - 1953
Award: Certificate of Commendation Posthumous
Date of Announcement in London Gazette: 01 January 1946

Date 1941-1953
Catalogue reference WO 373/184
Dept Records created or inherited by the War Office, Armed Forces, Judge Advocate General, and related bodies
Series War Office and Ministry of Defence: Military Secretary's Department: Recommendations for Honours and Awards for Gallant and Distinguished Service (Army)
Piece BRITISH AWARDS TO FOREIGN: To various allies (not gazetted) (for special services: mainly Europe)

Terug naar “Militaire Willemsorde”