Vaardigheids emblemen en locatie en aantal

Voor alle Nederlandse vaardigheidsemblemen. Denk hierbij aan de schuttersspelden, de wings, etc.
Longfiller

Vaardigheids emblemen en locatie en aantal

Berichtdoor Longfiller » 19 Jun 2015, 16:34

Gisteren was ik op de Bernhardkazerne bij de herdenking van de slag om Waterloo. Bij de receptie vooraf viel me op het aantal mensen met lt.Kol. En hoger met allerlei extra spelden.

Ik dacht dat je oa je naamplaatje rechts droeg en één borsthager op de rechter borstzak. En boven de naamplaat eventueel iets als ex lmb of commando of een buitenlandse speld/wing Ed

En links een wing medailles en op de borstzak maximaal vier in Carré geplaatste vaardigheids spelden.

Nu zag ik allerlei metalen spelden op rechts boven soms 3 en vier vaardigheids spelden correct links maar dan toch nog links een ehbo speld en een scherpschutter speld En zo waren er nog meer. Mag je dan nu meer spelden dragen en ook op links?

Mijn DT had een duikersklok, ZMV, BGHW brons, scherpschutter spelden rood(3x) P,G en PM. MLV met zwemmen en nog een paar konden er dus niet bij, maar had ze er graag bij gedragen. :D

Spraakverwarring

Re: Vaardigheids emblemen en locatie en aantal

Berichtdoor Spraakverwarring » 19 Jun 2015, 17:18

Alles wat je weten wilt, en meer, in dit voorschrift: http://www.avrm.nl/wp-content/uploads/2 ... 2-1593.pdf (mogelijk niet de allerlaatste, maar wel de meest recente die ik op internet kon vinden). De antwoorden op jouw vragen kun je lezen in hoofdstuk 9.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Longfiller

Berichtdoor Longfiller » 19 Jun 2015, 18:40

Thnx. Dus dan klopt het wel ;)

moos

Berichtdoor moos » 19 Jun 2015, 19:01

Een nieuwe druk van dit VS is voorbereiding en nagenoeg klaar.
Laatst gewijzigd door moos op 19 Jun 2015, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

officier

Berichtdoor officier » 19 Jun 2015, 19:04

Longfiller schreef:Ik dacht dat je oa je naamplaatje rechts droeg en één borsthager op de rechter borstzak. En boven de naamplaat eventueel iets als ex lmb of commando of een buitenlandse speld/wing Ed

En links een wing medailles en op de borstzak maximaal vier in Carré geplaatste vaardigheids spelden.

Zie plaatje:
Bijlagen
image.jpg
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Terug naar “Vaardigheidsemblemen”