Hoogte B wing op DT

Voor alle Nederlandse vaardigheidsemblemen. Denk hierbij aan de schuttersspelden, de wings, etc.
Janssen

Hoogte B wing op DT

Berichtdoor Janssen » 26 Mei 2015, 08:51

Hallo,

Wellicht dat hier collega's (of andere deskundige)op dit forum zitten die hier meer bekend mee zijn. Op welke hoogte/hoeveel cm
moet de NL B wing zitten boven de borstzakflap ? Ik heb eens VS 2-1593 v7 op nageslagen maar
kon dit nergens op terugvinden.

Gr
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

officier

Re: Hoogte B wing op DT

Berichtdoor officier » 26 Mei 2015, 13:28

Janssen schreef:Hallo,

Wellicht dat hier collega's (of andere deskundige)op dit forum zitten die hier meer bekend mee zijn. Op welke hoogte/hoeveel cm
moet de NL B wing zitten boven de borstzakflap ? Ik heb eens VS 2-1593 v7 op nageslagen maar
kon dit nergens op terugvinden.

Gr
Goedemiddag. Het KPU hanteert verschillende "hoogtes" afhankelijk van het aantal rijen batons wat gedragen wordt. Dit dient dan ook doorgegeven te worden aan het KPU bij het inleveren/opsturen van het DT-jasje.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"

Janssen

Berichtdoor Janssen » 26 Mei 2015, 14:29

Aangezien het KPU niet bepaald snel is en ik het DT redelijk vaak draag heb ik toestemming gekregen om de wing door een uniformmaker er op te laten zetten.
Ik denk dat dat 3 rijen voor mij wel het maximum word... Ik weet alleen dat het 'rechthoekje' van de wing gecentreerd moet zijn op het knoopsgat, of verschilt dit per
aantal rijen batons?
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.

moos

Berichtdoor moos » 27 Mei 2015, 06:34

Janssen schreef:Ik weet alleen dat het 'rechthoekje' van de wing gecentreerd moet zijn op het knoopsgat, of verschilt dit per aantal rijen batons?

Het scheelt inderdaad per aantal rijen batons, maar dan ben je de drie rijen al dik voorbij.
In het extreme geval zou je wing kunnen verdwijnen onder je kraag (als je maar hoog genoeg gaat).
Op het moment dat dat gaat gebeuren moet je dus naar " buiten " gaan verplaatsen met je wing.
Bij drie/vier rijen, gewoon het "blokje" centraal boven de knoop van de borstzak.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Janssen

Berichtdoor Janssen » 27 Mei 2015, 09:54

Dank voor de toelichting ! Hoeveel cm zou de wing dan uiteindelijk boven de linkerborstzak moeten zitten?

moos

Berichtdoor moos » 27 Mei 2015, 16:06

Janssen schreef:Dank voor de toelichting ! Hoeveel cm zou de wing dan uiteindelijk boven de linkerborstzak moeten zitten?

Dat is dus afhankelijk van het aantal rijen batons, ff ééntje opmeten en dat keer drie en dan een beetje extra ruimte houden, et is geen wetenschap.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.

Janssen

Berichtdoor Janssen » 27 Mei 2015, 22:33

Is idd geen raketwetenschap maar dacht dat dit ergens stond vastgesteld.

Hurkvanden

Berichtdoor Hurkvanden » 04 Sep 2016, 21:33

ondanks dat het meer dan een jaar geleden is hier het antwoord uit een oud voorschrift.

na een heel verhaal over grote ect ect het antwoord
onderzijde embleem dient 1 cm boven de klep van de borstzak of decoraties te zitten.

Terug naar “Vaardigheidsemblemen”