Franse Batons WW2

France

Franse Batons WW2

Berichtdoor France » 28 Mei 2010, 10:21

Hoi,

Ik heb deze batons van mijn opa vroeger gekregen. Hij zat in het Franse leger in de Tweede wereldoorlog. Graag wil ik weten wat ze betekenen. Daarnaast vroeg ik mij ook af waarom hij twee reeksen had, heeft hij deze medailles twee maal ontvangen? Alvast bedankt.

Mvg.

France
Bijlagen
Ribbons.jpg

Ed van Engeland
Moderator

Re: Franse Batons WW2

Berichtdoor Ed van Engeland » 28 Mei 2010, 13:14

bovenste set, v.l.n.r.:
- Croix de Guerre 1939-45 (Oorlogskruis) met 1 bronzen ster voor eervolle vermelding in de dagorders van ee brigade, bataljon of vergelijkbare eenheid; dit was een dapperheidsonderscheiding
- Médaille Commemovrative de Guerre 1939-45 (Oorlogsherineringsmedaille) met 3 gespen (op de gespen staan de actiegebieden vermeld)
- Médaille des Combattants Voluntaire 1939-45 (Oorlogsmedaille voor vrijwilligers)
- Ordre de Ouissam Alaouite - Maroc, Chevalier (Ridder is de Orde van Ouissam Alaouite - Marokko)
- Mëdaille des Blessees (Gewondenmedaille)

onderste set; idem plus het lint voor de Médaille Coloniale (Medaille voor koloniale acties) - op deze medaille kunnen verschillende gespen worden gedragen.

Vermoedelijk heeft je opa na de oorlog nog de Médaille Coloniale verkregen en een nieuwe set laten opmaken.
- sic Gloria transit Mundi -

Roel
Moderator

Re: Franse Batons WW2

Berichtdoor Roel » 30 Dec 2010, 11:29

Ik weet uit ervaring dat de Franse Militair Attaché in Nederland, indien nodig, goed benaderbaar is. Mocht je iets van een staat van dienst willen opvragen dan kun je het daar misschien proberen.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Terug naar “Frankrijk”