Referentieboeken.

D_Dutch

Referentieboeken.

Berichtdoor D_Dutch » 15 Okt 2007, 18:31

Misschien is dit een hele domme vraag of is deze al eerder gesteld;

Ik zoek eigenlijk een boek waar alle medailles van Nederland in staan maar waar ook de prijzen in staan ervan, aangezien mij dat het handigste lijkt. :P
Kent iemand een boek?
Ik heb wel bij enkele boekenwinkels gezocht al en ook in de bibliotheek maar zonder resultaat.

Henk-Willem
Moderator

Berichtdoor Henk-Willem » 15 Okt 2007, 19:20

volgens mij is zo'n boek nog nooit gemaakt.

Marco

Berichtdoor Marco » 15 Okt 2007, 19:29

Geen boekwerk, maar een scan van een folder van Van Wielik uit Den Haag, met daarbij een prijsindicatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marijn

Berichtdoor Marijn » 15 Okt 2007, 19:33

wordt een beetje lastig, want na een aantal jaren zijn deze boeken alweer gedateerd. de duitsers hebben wel een dergelijk iets, per jaar ofzo. het beste wat ik je kan adviseren is het nalopen van beursen, het opzoeken van internetsites en letten op veilingen.

houd zelf een boekje bij waar de medailles in staan en hou de prijzen bij, en je krijgt een idee. op internetveilingen worden trouwens vaak ook opbrengstenlijsten gepubliceerd. en de prijs is afhankelijk van conditie, compleetheid (miniatuur?oorkonde?bijpassend doosje?), voorkomend in setje, naam drager bekend, maker, ouderdom óf zeldzaamheid, goud of verguld etc. maar dat wist je denk ik wel :wink:

sommige veilinghuizen hebben overigens goede catalogi, goed voor je kennis ivm beschrijvingen, voorkomen, variaties ed! en de geschatte waarden staan erbij

Terug naar “Boeken en artikelen”