Info gezocht over boek "Bibliography of Orders&Decorations"

Ralph Kolen

Info gezocht over boek "Bibliography of Orders&Decorations"

Berichtdoor Ralph Kolen » 15 Aug 2012, 00:43

Is er een forumlid dat in het bezit is van het boek 'Bibliography of Orders and Decorations', van de auteur(s) C.P. Mulder en A.A. Purves? Heb gehoord dat er enkele naamlijsten in dit boek vermeld zijn en nou is mijn vraag: welke orden en onderscheidingen worden vermeld? En over welke periode(s) hebben we het dan?

Er is geen bibliotheek bij mij in de buurt waar ik dit boek kan inzien en vind het ook een beetje overdreven om het boek meteen te kopen, vandaar deze oproep/vraag.

Roel
Moderator

Re: Info gezocht over boek "Bibliography of Orders&Decoratio

Berichtdoor Roel » 16 Aug 2012, 09:09

Het boek kwam in 1999 uit door de Deense Vereniging Ordenhistorisk Selskab. geschreven door C.P. Mulder en de toen overleden Alec Purves. Beide personen ongetwijfeld de meest ervaren auteurs over het onderwerp phaleristiek.
De periode omvat titels van publicaties van 1400-1998 van alle landen met ca 4000 titels.
Onnodig te zeggen dat dit voor wetenschappers/gevorderde onderzoekers een must is om te hebben.
Om een idee te geven: in de bibliotheek van het Museum van de Kanselarij der Nederlandse Orden staan minder dan 800 publicaties over dit onderwerp.
Doch beginners op dit gebied investeren liever in decoraties dan in boeken, begrijpelijk doch als ze gevorderd raken dan hebben ze later spijt dat ze sommige uitgaven hebben verkocht of laten schieten.

Ik vind het dus zeker niet overdreven om dit boek te kopen Ralph!

Hartelijke groeten,

Henny Meijer, Venray.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
beheerder http://www.onderscheidingenforum.nl
Lid van SRO en OMSA

Terug naar “Literatuur”